Sökning: "coca cola reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden coca cola reklam.

  1. 1. Bubbliga reklamfilmer : En kvalitativ undersökning hur ljud och bild samarbetar i Coca Cola och Ramlösas reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Niclas Carlsson; [2016]
    Nyckelord :Reklamfilm; audiovisuell; budskap; bildteori; berättande; ljudbild;

    Sammanfattning : Idag är konkurrens en del av vardagen för företag som vill sälja sina produkter. I och med att utbudet ökar och varorna är så lika varandra så har det blivit viktigare att synas genom reklam. Den här uppsatsen kommer att fokusera på hur ljud och bild samarbetar i reklamfilm. LÄS MER

  2. 2. ”Att sätta rätt sak på fel plats” : En analysmodell som urskiljer gerillamarknadsföringskampanjers inre strukturer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Sofia Jupiter; Lovisa Johansson; [2015]
    Nyckelord :gerillamarknadsföring; gerillamarknadsföringskampanjer; semiotik; retorik; analysmodell;

    Sammanfattning : Varje dag utsätts vi för reklam från företag som försöker nå ut med sina budskap. Det kan vara på bussen, i pauserna under favoritprogrammet på TV, i tidningen eller på biografen. Konkurrensen om konsumenternas uppmärksamhet växer ständigt (Mårtenson, 2009; Parente, 2000). LÄS MER

  3. 3. TV- reklam 1970-2014 : En kvantitativ innehållsanalys av tv-reklam från olika årtionden

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sandra Virro; [2014]
    Nyckelord :Reklam; kvantitativ; innehållsanalys; roller; Coca-Cola; Volvo; Marabou;

    Sammanfattning : Reklam är något vi möts av hela tiden, överallt. Många gånger förmedlas det till oss utan att vi ens märker det. När jag kollar på tv, blir jag hela tiden störd av de ständiga reklamavbrotten. LÄS MER

  4. 4. Irriterande TV-reklam : Vad det är i TV-reklam som är irriterande och hur påverkar det konsumenternas köpbeteende?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Benny Berggren; Sofie Erenlöf; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Annoying television advertising - What is it about television (TV) commercials that are perceived as annoying and how does it affect the viewer’s purchasing behavior? Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Authors: Benny Berggren and Sofie Erenlöf Supervisor: Jonas Kågström Date: 2012 – May Aim: Advertising can be found in many shapes and forms such as on: billboards, radio stations, public transport and of course on television. The last form of advertising is possibly one of the most effective and widely used methods of advertising due to the wide percentage of households with a TV in this technological age. LÄS MER

  5. 5. Lurigt med Light – Hur marknadsförs lightprodukter som ett hälsosamt alternativt utan att, i lagens mening, vara vilseledande?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucy Nordqvist; Malin Thorsell Tauvon; Lina Rudin; [2009]
    Nyckelord :Marknadsföring; lightprodukter; hälsa; vilseledande; sötningsmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Lurigt med Light – Hur marknadsförs lightprodukter som ett hälsosamt alternativt utan att, i lagens mening, vara vilseledande? Syftet med uppsatsen är att undersöka hur företag gör för att marknadsföra lightprodukter som del av en hälsosam livsstil utan att vara vilseledande. Uppsatsens teoretiska bas består av teori främst från semiotik och retorik men även om den perceptuella processen och hur reklam utformas i allmänhet. LÄS MER