Sökning: "coca-cola"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade ordet coca-cola.
1. "Mer ett fylleslag än ett landslag med Coca-Cola i flaskorna" : En kritisk diskursanalys av svenska kvällstidningarnas framställning av det svenska damlandslaget i fotboll under VM 2023
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I denna uppsats analyseras tio stycken artiklar från kvällstidningarna Aftonbladet och Expressen, med syftet att undersöka hur svenska kvällstidningar reproducerar eller utmanar stereotyper i sin rapportering om det svenska damlandslaget under fotbolls-VM i Australien och Nya Zeeland 2023, utifrån genus- och inramningsteorin. Vi använder en kritisk diskursanalys med utgångspunkt i Norman Faircloughs tredimensionella modell. LÄS MER
2. Comparison of Indirect Inference and the Two Stage Approach
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Parametric models are used to understand dynamical systems and predict its future behavior. It is difficult to estimate the model’s parametric values since there are usually many parameters and they are highly correlated. LÄS MER
3. You Can't Beat That Feeling
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)Sammanfattning : My project aims to inform and enlighten people in our society about what Coca-Cola is doing wrong. Welive in a society that is fueled by consumerism which is not sustainable for us and our planet. If we keepup with today’s consumer pace, we will soon have nothing left. It is time that we as a society take chargeof what is right and wrong. LÄS MER
4. Using a Hidden Markov Model as a Financial Advisor
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : People have been trying to predict the stock marketsince its inception and financial investors have made it theirprofession. What makes predicting the stock market such ahard task is its seemingly random dependency on everythingfrom Elon Musks tweets to future earnings. LÄS MER
5. Detta är en annons
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : The experience of reading the news online has changed significantly for consumers in recent years. So-called native advertising has seen an increase which has resulted that the line between marketing and journalism has become blurred for a lot of people. LÄS MER