Sökning: "cognitive reputation"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden cognitive reputation.

  1. 1. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Michaela Matsson Amneteg; [2023-11-17]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trovärdighet; förtroende;

    Sammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER

  2. 2. Den sociala barnavården är den mest givande delen av det sociala arbetet : En kvalitativ studie om socialarbetares engagemang inom den sociala barnavården.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Emelyne Nkunzimana; Josefine Johannesson; [2023]
    Nyckelord :social childcare; social worker; commitment; drive; resilience; discretion.; social barnavård; socialarbetare; engagemang; driv; resiliens; handlingsutrymme.;

    Sammanfattning : Den som arbetar inom den sociala barnavården har en betydande samhällsuppgift med olika utmaningar. I Sverige har socialarbetare det yttersta ansvaret att se till att barn växer upp under trygga omständigheter. LÄS MER

  3. 3. Barnens youtube-idoler : En studie av två svenska gaming-youtubers som informationsförmedlare

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Maria Svenningsson; [2023]
    Nyckelord :Let’s Play; influencer; sexism; racism; violence; YouTube; youtuber; Minecraft; Roblox; cognitive authority; Tomu; Duno; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores a video phenomenon called “Let’s Play”, that allows people to share their gaming experience with an online audience, for example on YouTube. Let’s Play-videos are a favorite pastime with children. Yet, the knowledge about the information in these videos is sparse. LÄS MER

  4. 4. Världsmästerskapen i Sportswashing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Hörlin; Johan Otterhed Bolin; Deyar Reberius; [2023]
    Nyckelord :Country image; Sportswashing; Soft power; Qatar; Fotbolls-VM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur påverkas landet Qatars varumärke och internationella anseende av att arrangera fotbolls-VM 2022? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur sportswashing i form av ett internationellt idrottsevenemang påverkar ett lands varumärke. En fallstudie på Qatar och dess användande av fotbolls-VM 2022 har utförts för att öka och fördjupa förståelsen kring sportswashing. LÄS MER

  5. 5. Emotionshantering i onlinespel : En kvalitativ undersökning om hanteringen av negativa emotioner i tävlingsinriktade onlinespel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Anton Karlsson; Simon Gartman; [2022]
    Nyckelord :Aggression; Social influence; Communication; Frustration; Competition; Aggression; Social påverkan; Kommunikation; Frustration; Tävling;

    Sammanfattning : E-sport är vid början av 2020-talet en mer accepterad sport än tidigare i historien och har nått en sådan kommersiell nivå att spelare i toppskiktet kan livnära sig på det. I takt med att spelen blivit mer tävlingsinriktade samt upptar en stor del av mångas tid har oron över spel och spelmiljöers potentiella psykologiska effekter aktualiserats. LÄS MER