Sökning: "cognitive training"
Visar resultat 1 - 5 av 219 uppsatser innehållade orden cognitive training.
1. Vid livets slut - Sjuksköterskors erfarenheter av att vårda patienter med demens i ett palliativt skede : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Background: Caring for patients with dementia at the end of life can be challenging because of the complex nature of the disease. In the later stages of dementia, the patient loses many cognitive functions like communicative skills which leads to difficulties in understanding the patients’ symptoms and needs. LÄS MER
2. Controlling or compensating? A qualitative study of how organizational actors' different perceptions affect the design and evaluation of training initiatives within a company
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : Competent and talented employees are important for most companies. Despite their importance, there is a difference in research on whether employees are seen as assets or investors of human capital. LÄS MER
3. Faktorer som påverkar läkemedelsföljsamhet hos äldre : en icke-systematisk litteraturöversikt över upplevelse, utmaningar och individuella uppfattningar hos äldre människor
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Den ökande äldre befolkningen står inför komplexa utmaningar relaterade till åldersrelaterade sjukdomar och hälsotillstånd, vilket kräver hantering av omfattande behandlingsplaner med flera samtidiga läkemedel och rekommendationer. Trots detta möter äldre hinder som påverkar följsamheten till deras behandlingsplaner. LÄS MER
4. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER
5. ENCOUNTERING AN EMERGENCY VEHICLE
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: This thesis aims to investigate the effectiveness of the Emergency Vehicle Approaching (EVA) warning and training on drivers' behavior when encountering an emergency vehicle in a driving simulator. Theory: Cognitive load theory was adopted as a theoretical framework for this study. LÄS MER