Sökning: "collaborative assignment"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden collaborative assignment.

  1. 1. Specialpedagogens samverkansuppdrag på en habiliteringsmottagning : - En lotsande hand eller en snigel i ögat?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Johanna Sööberg; [2023]
    Nyckelord :collaboration; special education; habilitation; samverkan; specialpedagog; habiliteringen; styrning; struktur; samsyn;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie var att få en fördjupad förståelse för det specialpedagogiska uppdraget inom Barn-och ungdomshabiliteringen med fokus på förutsättningar för samverkan. För att beskriva och analysera hur specialpedagoger inom Barn- och ungdomshabiliteringen ser på samverkan, dels i sitt tvärprofessionella team, dels med andra utomstående verksamheter söktes svar på följande frågeställningar: ● Hur beskriver specialpedagoger inom habiliteringsverksamheten sitt uppdrag? ● Hur uppfattar specialpedagogerna sin funktion i det tvärprofessionella teamet? ● Hur beskrivs möjligheter samt hinder till samverkan med andra professioner och aktörer? Metod: En kvalitativ forskningsdesign användes och 6 informanter, utbildade specialpedagoger samtliga yrkesverksamma på en habiliteringsmottagning, deltog i semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Adaptive Comparative Judgement in Practice : A case study of the formative use of ACJ in a collaborative open-ended design project between Swedish upper primary schools under authentic classroom conditions

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Camilla Björn; Ida Lundin; [2023]
    Nyckelord :Digital Assessment; Adaptive Comparative Judgement; RM Compare; Feedback; Peer Assessment; Formative Assessment; Teaching Material; STEM; Digital bedömning; Adaptiv Komparativ Bedömning; RM Compare; Återkoppling; Kamratbedömning; Formativ bedömning; Undervisningsmaterial; STEM;

    Sammanfattning : Digital assessment has the potential to increase equity in the assessment by facilitating a smother collaboration between teachers. It also allows peer assessment between students from different classes or even schools, which allows the students to view a potentially larger and more varied set of examples of the same assignment. LÄS MER

  3. 3. Samverkan som en förutsättning : En studie om skolan och fritidshemmets samverkansuppdrag och dess betydelse för att bedriva undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Tim Aringskog; Mathilda Hedlund; [2022]
    Nyckelord :Leisure-time centre; Teacher; Leisure-time teacher; Collaboration; Education; Fritidshem; Grundskollärare; Lärare i Fritidshem; Samverkan; Undervisning.;

    Sammanfattning : Grunden till samverkan mellan grundskolan och fritidshemmets verksamheter består avriktlinjer i förhållande till samverkansuppdraget och fritidshemmets kompletterandeuppdrag gentemot skolan (Skolverket, 2019). Syftet med studien är att utforska hursamverkansuppdraget påverkar förutsättningarna för att bedriva undervisning i skolaoch fritidshem, samt undersöks fritidslärares och klasslärares perspektiv påsamverkansuppdraget. LÄS MER

  4. 4. Magnetisk kod-anatomi : En gruppövning för kollaborativt lärande på introduktionskurser iprogrammering

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonatan Lindström; [2022]
    Nyckelord :programming; collaborative learning; self-efficacy; terminology; group work; code-anatomy; programmering; kollaborativ lärande; self-efficacy; terminologi; gruppuppgift; kod-anatomi;

    Sammanfattning : In introductory programming courses it is important for students to learn key terminology to be ableto discuss code. The standard way to structure these courses is by working in pairs or individual work since problems may occur when working in groups, specifically that one person might be more active than the rest. LÄS MER

  5. 5. A Study Regarding Upper Secondary Teachers’ Beliefs on the Use of Google Docs in the English Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lana Srur; [2019]
    Nyckelord :Collaborative Writing; EFL; Google Docs; Formative Assessment; Feedback; Real-time Interaction; Synchronous Sharing;

    Sammanfattning : As part of the increasing use of technology in society, one particular school in Sweden follows the same path. The chosen school for this study has integrated digital tools such as laptops and a web service called Google Classroom. LÄS MER