Sökning: "collegial relations"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden collegial relations.

  1. 1. Alla våra samtal... : En vetenskaplig essä om kollegialt lärande, relationer och språk

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildning och Estetiska lärprocesser

    Författare :Judith Garcia; Martin Holm; [2023]
    Nyckelord :School-age educare; scientific essay; collegial learning; relations; language; social constructivism; relational pedagogy; Fritidshem; vetenskaplig essä; kollegialt lärande; relationer; språk; social konstruktivism; relationell pedagogik;

    Sammanfattning : Titel: Alla våra samtal...- En vetenskaplig essä om kollegialt lärande, relationer och språk. LÄS MER

  2. 2. Hur ser stödet ut för socialarbetare vid hot och våldssituationer? : En kvalitativ studie om socialarbetarens erfarenheter av stöd vid hot och våldssituationer på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Julia Ranégie; Alexander Karhula; [2023]
    Nyckelord :Supervisor support; Collegial support; Threats and violence in the workplace; Social worker; Social services; Social work; organizational support.; Chefstöd; Kollegialt stöd; Hot och våld på arbetsplatsen; Socialarbetare; Socialtjänst; Socialt arbete; Organisatoriskt stöd;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en djupare förståelse för vilket stöd som socialarbetare inom socialtjänsten får vid hot och våldssituationer på arbetsplatsen i relation till de stöd som socialarbetare tycker att de behöver. Det är viktigt att undersöka då kunskapen kan bidra till diskussion om socialarbetare får adekvat stöd i arbetsmiljöer där hot och våld är närvarande. LÄS MER

  3. 3. Musikartister, ”ledare eller inte?” : En kvalitativ intervjustudie med svenska musikartister utifrån teorier om pedagogiskt ledarskap.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Victor Forssman; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Influence; Role Model; Music Artist; Fans; Followers; Society; Pedagogical Leadership; Educational Leadership; Music Business; Ledarskap; Inflytande; Förebild; Musikartist; Följare; Samhälle; Pedagogiskt ledarskap; Musikbransch;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to develop understanding about: in what ways Swedish music artists become leaders for their followers from theories of Educational/Pedagogical Leadership; Music Artists’ perceptions of leadership and influence in a music-artist-follower-context; And the preconditions, opportunities and needs of learning on this topic amongst music artists. The background of this research is the importance of understanding these aspects in a rapidly developing society, where music artists are gaining more prominent roles and influence. LÄS MER

  4. 4. Kreativt arbetsklimat inom läraryrket : Lärare beskriver sina upplevelser i det vardagliga arbetet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Margareta Nersjö; [2022]
    Nyckelord :motivation; gruppsykologi; kontroll; organisationspsykologi; arbetsengagemang;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka lärares beskrivning av upplevelser kring vardagens arbetsklimat samt om lärarnas upplevelser kan kopplas till ett kreativt arbetsklimat. I studien tillämpades en kvalitativ metod och tre fokusgrupper användes för datainsamling. LÄS MER

  5. 5. Kampen om ett handlingsutrymme : En studie av lärares diskretionära arbete i en digital lärplattform

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Josefin Palm; [2020]
    Nyckelord :Semi-profession; autonomy; teacher; principal; LMS; collegial relations;

    Sammanfattning : This study explores teachers’ autonomy in relation to the implementation of a new Learning Management Systems (LMS). The purpose of this study is to study teachers’ work in relation to a new digital teaching tool to gain knowledge of how it can have impact on teacher autonomy. The research design was inspired by a mixed methods approach. LÄS MER