Sökning: "color line"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden color line.

  1. 1. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Andersson; Julia Nordmark; [2023]
    Nyckelord :consumption; qualitative interview; visual communication; branding; habitus; flowers; konsumtion; kvalitativ intervju; visuell kommunikation; varumärke; habitus; blommor;

    Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för  att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Jämförelse mellan ett produktionsföretag och LM-pyramiden samt utfall av valda förbättringsåtgärder

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Fabian Gatter; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I en produktionslina är effektiviteten och kostnadshanteringen de största faktorerna för att max-imera vinsten i produktionen. Oplanerade stopp i produktionen medför oönskade kostnader för företaget. Det resulterar i att slutprodukten blir dyrare vilket ger mindre marknadskonkurrens. LÄS MER

  3. 3. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dilan Lotfi; Charlotta Stamblock; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Corporate image; Consumer behavior; Packaging design and Sustainability; Grön marknadsföring; Företagsimage; Konsumentbeteende; Förpackningsdesign och Hållbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER

  4. 4. PowerPoint Use in The English Classroom : A study on teacher beliefs and their reported use of PowerPoint in Swedish secondary ESL education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :David Jatta Kölin; Caroline Johansson; [2022]
    Nyckelord :Cognitive Load; Color-coding; Color; Dual Coding; Image text; PowerPoint; Multimedia Learning; Multimodality;

    Sammanfattning : PowerPoint is a popular presentation software that is often used in educational settings, however, there is a need for further instruction on how to use the software effectively to facilitate learning. Prior research on the use of PowerPoint in education has been inconclusive as it has been focused on the presence or lack of presence in the classroom, rather than its practical implementation. LÄS MER

  5. 5. P-Casso : The horizontal drawing robot

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Oscar Kåreby; Sigge Sundqvist; [2022]
    Nyckelord :Arduino; Chalk; Drawing; Mecanum Wheel; Mechatronic; Robot; Drawbot; Arduino; Krita; Rita; Mecanumhjul; Mekatronik; Robot; Ritbot;

    Sammanfattning : To define art is no easy task. Quotes such as ”Art is the elimination of the unnecessary” and ”A picture is worth a thousand words”, implies that art has something to do with conveying information. This is compatible with the fact that instructions are often conveyed in the form of images instead of text. LÄS MER