Sökning: "color marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden color marketing.

  1. 1. KOMMODIFIERING AV KROPPSAKTIVISMEN. En kvantitativ och etnografisk innehållsanalys av svenska kroppsaktivsters innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Nicklasson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Kommodifiering; kroppsaktivism; influencers; influencer marketing; Instagram; postfeminism; nyliberalism;

    Sammanfattning : Throughout the history, women have been exposed to and affected by normative ideals concerning their appearance and body-size. As an opposition to this, certain political movements have evolved and grown, like body- and fat activism, to challenge the current destructive ideals. LÄS MER

  2. 2. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  3. 3. The Use Of Colors In Social Media Advertisements : An exploratory study about consumers’ mental response

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Rebecca Nilsson; Lina Krondahl; [2023]
    Nyckelord :Color; Marketing communication; Mental response; Cognition; Emotion; Perception; Red; Blue; Yellow; Instagram; Social media advertisement;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how the use of primary colors in social media advertisements influences consumers’ mental response, which was done by analyzing how consumers responded to the primary colors through cognition, emotion and perception in social media advertising posts. The theoretical framework was built on the concepts of primary colors (e. LÄS MER

  4. 4. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lova Barthelson; My Persson; [2023]
    Nyckelord :Color; China; Sweden; culture; marketing; cross-cultural; consumer behavior; Färg; Kina; Sverige; kultur; marknadsföring; tvärkulturell; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER

  5. 5. Visual Merchandising Approaches : A Comparative Study of High-End and Fast-Fashion Window Dressing Design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Yufan Cui; Varissara Nattakrannuwat; [2023]
    Nyckelord :Visual Merchandising; Window Displays; High-End and Fast Fashion Apparel Retailers; Marketing Strategies; Branding; Design Elements; Comparative study; Visual Content Analysis; Retail Industry;

    Sammanfattning : In this comparative study, the design elements and visual merchandising approaches employed in window displays by high-end and fast-fashion retailers are investigated. The study utilizes a visual content analysis method with standardized evaluation criteria to analyze the window displays of six high-end and six fast-fashion stores located in Paris. LÄS MER