Sökning: "colour perception"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden colour perception.

  1. 1. Influence of Varying Electric Light Distribution on Melanopic Equivalent Daylight Illuminance and Lighting Energy Use

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö; Lunds universitet/Avdelningen för Energi och byggnadsdesign

    Författare :Rebecka Ståhl; Parvathy Biju; [2023]
    Nyckelord :Alertness; Circadian Entrainment; Clear Sky; Correlated Colour Temperature; Daylighting; Direct Electric Lighting; Direct-Indirect Electric Lighting; Energy-Efficiency; Grasshopper; Integrative Lighting; LARK 2.0; Melanopic Equivalent Daylight Illuminance; Overcast Sky; Photopic Illuminance; Spectral Power Distribution.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Human beings in modern society spend more than 90% of their time indoors to live, work, and socialize. To improve health, quality of life and task performance, integrative lighting is designed to give the right light at the right time at the eye to stimulate circadian entrainment. LÄS MER

  2. 2. Takmåleri och perception – Att spåra möten mellan sinnesförnimmelser och takmåleriets konstitution

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Yana Dallyn; [2023]
    Nyckelord :Ceiling painting; perception; sensual experience; narratology; performative action; spatiality; pre-narratology; Johan Sylvius; Karl Axel Pehrson; Malin Gabriella Nordin; Drottningholms slott; Thielska galleriet; restaurang Ricordi; Takmåleri; takmålning; perception; sinnlig upplevelse; narratologi; performativ verkan; rumslighet; prenarratologiskt stadie; Johan Sylvius; Karl Axel Pehrson; Malin Gabriella Nordin; Drottningholms slott; Thielska galleriet; restaurang Ricordi;

    Sammanfattning : This study investigates the perceptual effect of ceiling painting on the viewer in relation to spatiality. Three case studies have been conducted of ceiling paintings by Johan Sylvius from 1690, Karl XI's gallery at Drottningholm Palace; Karl Axel Pehrson Transfigurata from 1978, at Thielska Gallery; and by Malin Gabriella Nordin from 2021, at the restaurant Ricordi, all in Stockholm Sweden. LÄS MER

  3. 3. The impact of Colour Psychology on Packaging in the Food Industry: The Case of Chocolate and Yogurt

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Lucietti; Sophia Petrovská; Yufeng Li; [2023]
    Nyckelord :Colours; psychology; consumer perceptions; food industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Product packaging has an impact on consumers' perception of the product and their purchasing decisions. In product packaging, colour is an important design factor. LÄS MER

  4. 4. FÄRGPERCEPTION I KARAKTÄRSDESIGN : En undersökning om färgens vikt i intrycket av en karaktärs personlighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lisa Larsson; [2023]
    Nyckelord :Färgteori; Färgperception; Karaktärsdesign; Gestaltteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om färg är ett viktigt verktyg, för förmedlingen av spelkaraktärers personligheter, för grafiska designer. Detta undersöktes med en studie om hur stor effekt färg har på första intrycket av 2D karaktärers personligheter. Tankarna och teorierna bakom arbetet har baserats på Solomon E. LÄS MER

  5. 5. Transcranial magnetic stimulation induced blindsight : A systematic review

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Simon Redlund; Ellen Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Blindsight; TMS; transcranial magnetic stimulation; visual cortex; unconscious;

    Sammanfattning : Blindsight is a phenomenon in which patients suffering damage to the primary visual cortex (V1) perceive themselves as blind, but nonetheless seem to have some residual capacity to distinguish between visual stimuli better than chance. Blindsight can be divided into two subtypes: blindsight type I and blindsight type II. LÄS MER