Sökning: "comments sections"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden comments sections.

  1. 1. Interaktion mellan axiell normalkraft och böjmoment enligt Eurokod 3:Dimensionering av stålkonstruktioner : En undersökning kring hur samtidig normalkraft och böjmoment hanteras enligt normerna, dess användbarhet samt skillnader

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Gustav Forsberg; Felicia Lundin; [2024]
    Nyckelord :Interaktion; Normalkraft; Böjmoment; Eurokod 3;

    Sammanfattning : Below in the report, the various methods available to calculate the interaction formulas for bending moment and normal force in steel columns are examined. The standards compared are SS-EN 1993-1-1:2005 Annex A, SS-EN 1993-1-1:2005 Annex B, SS-EN 1993-1-1:2022, CEN/TS 1993-1- 101:2022 and Fpr EN 1993-1-3:2023. LÄS MER

  2. 2. Parasociala relationer och k-pop : En innehållsanalys av parasociala relationer i kommentarerna på kvinnliga respektive manliga k-popgruppers YouTube vloggar ur ett feministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emil Høgsnes; Alexandra Popova; [2024]
    Nyckelord :Parasocial relationship; k-pop; sociala medier; kommentarsfält; könsskillnader;

    Sammanfattning : This essay examines the presence of parasocial relationships in the comments of one k-pop girl group’s and one k-pop boy group’s vlog series on YouTube with the intent to compare and examine if the way parasocial relationships are expressed differentiates if the artist in question is a man or a woman. By the study of the two comment sections this essay intends to contribute with insights about the phenomenon of parasocial relationships from a feminist perspective. LÄS MER

  3. 3. Just Because You Can Say It, Doesn’t Mean You Should Say It : A Discourse Analysis About the Legitimation in Arguments on Controversy Over the Usage of a Chinese Word That Sounds Like the N-Word

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Lu Wendy; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the arguments in news video clips and comments on social media on whether it was right or wrong of the professor who used a Chinese filler word that sounded like the N-word. I examined the legitimation strategies of the arguments reflected in the social media report and comments on the controversy. LÄS MER

  4. 4. Känsloladdade kommentarsfält – de nya offentligheterna : En kvalitativ fallstudie av nöjesparken Gröna Lunds kriskommunikation på Instagram efter Jetlinolyckan 2023

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :André Johansson; Clara Richardson; [2024]
    Nyckelord :semiotic resources; emotions; communicative responses; crisis communication; legitimacy; amusement park; Instagram and social semiotic multimodal text analysis; semiotiska resurser; känslor; kommunikativa reaktioner; kriskommunikation; legitimitet; nöjespark; Instagram och socialsemiotisk multimodal textanalys;

    Sammanfattning : Sociala medier är en plattform som kantas av känslor. Samtidigt vänder sig människor dit under kriser för att dela känslor och prata med varandra. I kommentarsfältet på Gröna Lunds Instagraminlägg, där de kommunicerar efter Jetlineolyckan, 2023, händer detta. LÄS MER

  5. 5. ”It was like a trainwreck that you just couldn’t look away from” : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys på hur TikTok-publiken interagerar med influencers med psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Josefin Persson; Ella Wesslau; [2023]
    Nyckelord :Mental health; Influencers; Uses and Gratification; Parasocial Interactions; Content analysis; Mixed methods;

    Sammanfattning : Digital hostility has become an issue on social media, while discussing mentalhealth has become more recognized. Previous research has shown that influencersmost likely are not viewed as the ideal victim, thus leading to harassment becominga normalized and accepted behavior directed at them. LÄS MER