Sökning: "commercial TV company"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden commercial TV company.

  1. 1. Hysteriska kvinnor och likgiltiga män : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys om gestaltningen av kvinnor och män i reality-programmen Vi eller Aldrig och True Love Sverige

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Maja Vallin; Sofie Wikenholm; [2023]
    Nyckelord :Framing theory; gender theory; reality tv; gender stereotypes; content analysis.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how gender stereotypes are portrayed and how stereotypes are being maintained through Swedish reality tv shows. The study aims to test the common-sense hypothesis that the Swedish Public Service is more attentive to equality and inclusiveness than commercial production companies, including the equal representation of genders. LÄS MER

  2. 2. Vi ska visa dig vad du känner - En kvalitativ studie om emotionell marknadsföring och reklamfilmers påverkan

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Katarina Rosén; Therese Söder; [2020]
    Nyckelord :Emotional marketing; TV commercial; content analysis; semiotics; storytelling; rhetoric; music; Google; Nike; Ikea; Ica; Emotionell marknadsföring; reklamfilm; innehållsanalys; semiotik; storytelling; retorik; musik; Google; Nike; Ikea; Ica;

    Sammanfattning : Reklamfilmer berör konsumenter på olika sätt. De kan informera, irritera och rörakonsumenten till tårar. Denna studie undersöker hur fyra emotionella reklamfilmer frånGoogle, Nike, Ikea och Ica påverkar konsumenter. LÄS MER

  3. 3. Med barnen som insats : En retorisk målgruppsanalys av reklamfilmer för online-casinon

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Retorik

    Författare :Ellinore Hedbeck; [2020]
    Nyckelord :Rhetoric; young people; second persona; identification; dramatism; pentadic analysis; gambling commercial;

    Sammanfattning : This essay in rhetoric examines TV commercials for some of the biggest online casinos in Sweden. The aim is to identify if these gambling companies are targeting young people under 18 years old in their communication. LÄS MER

  4. 4. SAGAN OM DET DIGITALA VARDAGSLIVET - En kvalitativ studie över Telenors tillämpning av narrativitet som strategisk kommunikationsresurs

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Sofia Lindén; [2019]
    Nyckelord :narrativity; strategic communication; strategy; commercials; branding; values; storytelling; semiotic analysis; narrative analysis.; Narrativitet; strategisk kommunikation; strategi; reklam; varumärke; företagsvärderingar; storytelling; semiotisk analys; narrativ analys;

    Sammanfattning : In the last couple of years, the amount of commercial messages in our society has increased steadily which in turn has made us humans very critical against all kinds of advertising. Brand researcher Douglas B. Holt even claims that this directly threatens brand's trustworthiness. LÄS MER

  5. 5. "Med chanser för lite guldregn" : En studie om spelbolags gestaltning av spel om pengar med hjälp av celebriteter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mikaela Söderberg; Ida Lindström; [2019]
    Nyckelord :gambling; commercial; celebrity; gambling companies; spel om pengar; reklam; celebritet; spelbolag;

    Sammanfattning : The purpose with this essay was to study the relationship between gambling companies marketing through a celebrity and the ways gambling is portrayed in commercials. We combined a multimodal analysis with semiotic elements and a group interview in order to explain and get an understanding of gambling companies ways to market their services. LÄS MER