Sökning: "commercial media"
Visar resultat 1 - 5 av 404 uppsatser innehållade orden commercial media.
1. Ditt vittnesmål i mordrättegången – finns där poddar finns. En kritisk diskursanalys av tre svenska kommersiella true crime-podcasts etiska förhållningssätt till brottsoffer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to examine how victims are portrayed in three swedish commercial true crime podcasts. Journalistic ethics in relation to how the victim and the perpetrator was portrayed in the podcasts was of big importance when conducting the study. LÄS MER
2. Medias kritiserade musikgenre : En kvalitativ studie baserad på den mediala debatten kring rapkulturens relation till kriminalitet.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Just nu pågår det en debatt i media kring rapkulturen och dess omtalade koppling till kriminalitet. Rapartister ses ofta som influerare till gängkriminella kretsar på grund av deras låttexter som ofta handlar om mörker, knark och brott. LÄS MER
3. Klipp och klistra i kommersialiseringens spår : om förekomsten av rewrites och byråmaterial i den digitala journalistiken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : This thesis explores the effects of digitalization and commercialization within the field of journalism. As the media landscape undergoes a transformative phase, driven by rapid technological advancements and increased commercial imperatives, this study aims to unravel the complexities of how these forces shape journalistic practices. LÄS MER
4. “Visa dem vad galen kan göra” : En multimodal kritisk diskursanalys av Nikes reklamfilm“Dream Crazier”
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to analyze how female athletes are constructed in advertising that uses femvertising. This is done through a multimodal critical discourse analysis of Nike´s commercial “Dream Crazier” to understand which signs, in the form of participants, language, attributes and color which acts as semiotic resources to create meaning. LÄS MER
5. “Därför ska du klicka här” En kvantitativ analys av pushnotisers innehåll
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Title: This is why you should click here Authors: Linnea Andersson and Emma Johansson Level: Bachelor thesis in Journalism Term: HT 2022 Supervisor: Emil Östlund The aim of this thesis is to investigate what characterizes the content of push notifications. More specifically, the study examines what defines push notifications, the tone of the notifications, and how the content differs between public service and commercial media. LÄS MER