Sökning: "commercials"
Visar resultat 6 - 10 av 364 uppsatser innehållade ordet commercials.
6. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER
7. Våldsamma män och utseendefixerade kvinnor : En semiotisk analys av könsstereotyper i reklamfilmer i Super Bowl 2023
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : “Violent men and superficial women” (“Våldsamma män och utseendefixerade kvinnor”) by authors Magda Wendel Bommarco and Lina Larsson aims to evaluate how male and female stereotypes are constructed in Super Bowls commercials 2023. The subject illustrates the issues behind stereotypes as a part of wider social ideologies and power relations, which makes the topic highly relevant to examine. LÄS MER
8. Spel - en fet bonus för samhället? : Legitimering av spelande i Svenska Spels reklamserie ”Världens svenskaste spelbolag”
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Today, many people in Sweden suffer from gambling addiction, and gambling advertising is one of the contributing factors to people becoming addicted. The purpose of the study is to critically analyze how gambling advertising legitimizes gambling, in this case, Svenska Spel's commercials. LÄS MER
9. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER
10. Vad innebär säkerhet? : En visuell diskursanalys av Försvarsmaktens konstruktion av hot
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The purpose of this essay has been to identify and examine how the Swedish Armed Forces (SAF) create and form potential threats through the use of television commercials. Through a method of visual discourse analysis, commercials carried out by the SAF between 2015 and 2017 have been analyzed to identify and understand how the SAF talks about security and creates potential threats. LÄS MER