Sökning: "communication and organizational culture"
Visar resultat 6 - 10 av 451 uppsatser innehållade orden communication and organizational culture.
6. SOCIAL MEDIA AS TOOLS FOR SOCIAL AND CULTURAL INTEGRATION OF NIGERIAN MIGRANTS IN SWEDEN
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: This research aims to examine how new Nigerian migrants in Sweden respond to social and cultural challenges and investigate the role of social media in their integration process. Theory: Social Capital Theory forms the framework that supports this study. LÄS MER
7. Insuring the Future: Managing Risks and Disruptions within the Insurance Value Chain - A multiple case study on the commercial insurance industry
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Globalization has resulted in the fragmentation of business activities and participation in cross-border networks, giving rise to Global Value Chains, thus increasing vulnerability to risks and disruptions. While there is existing research on risk management in tangible product production within GVCs, there is a scarcity of literature on risk management in service industries, particularly on the Insurance Value Chain. LÄS MER
8. Styrverktyg i en decentraliserad organisation : En fallstudie på Scania Oskarshamn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: En organisation kan vara uppbyggd på många olika sätt varav decentralisering är ett av dem. Ekonomistyrverktyg som används inom en organisation är cybernetisk styrning, administrativ styrning och kulturstyrning. Även Lean benämns som ett starkt styrverktyg för en organisation. LÄS MER
9. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER
10. Praktiska tillämpningar av hållbart ledarskap inom en organisation i logistikbranschen : En kvalitativ undersökning av hur hållbart ledarskap används inom en organisation i praktiken
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I takt med nya förhållningsätt och organisatoriska krav, förväntas ett ansvarstagande av organisationer gällande den hållbara utvecklingen. Nya idéer uppstår, översätts och fastställs inom det organisatoriska sammanhanget för att upprätthålla ett hållbarhetsarbete. LÄS MER