Sökning: "communication history"

Visar resultat 1 - 5 av 390 uppsatser innehållade orden communication history.

  1. 1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Nilsson; Claudia Saksa; [2024-03-12]
    Nyckelord :Utseendeideal; skönhetsideal; sociala medier; Instagram; unga män; påverkan; hegemonisk maskulinitet;

    Sammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER

  2. 2. REVOLVERMAN ELLER BOLAGETS MAMMA? En kritisk diskursanalys av framställningen av kvinnliga och manliga entreprenörer i Dagens Industri

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Johannesen; [2024-03-04]
    Nyckelord :Diskurser; medier; affärstidning; Sverige; entreprenörskap; könsstereotyper;

    Sammanfattning : Equality in the news media has been a topic of discussion in a variety of contexts and with different aspects throughout history. We continue to ask ourselves what the definition of equality is and when a country can be defined as an equal society. LÄS MER

  3. 3. LE OCH VINKA POLITIKER! En kvantitativ innehållsanalys av svenska EUparlamentarikers självpresentation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Reis; [2024-03-04]
    Nyckelord :Social Media; Instagram; Political Communication; Selfpresentation; Political Personalization; Gender;

    Sammanfattning : The evolution of social media has changed the way people communicate, among other things the political communication. On social media political actors can communicate directly to their audience and circumvent the traditional media, and it is also platforms that have a more personal focus. LÄS MER

  4. 4. Skådepenningar i enväldets tjänst: Ekonomisk och politisk legitimitet i Gustav III:s kungliga medaljer 1772–1792

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Historisk arkeologi

    Författare :Samuel Holmesson; [2024]
    Nyckelord :Medalj; legitimitet; Gustav III; gustaviansk; ekonomi; ikonografi; livsmedelspolitik; penningpolitik; reformpolitik; History and Archaeology;

    Sammanfattning : This bachelor’s thesis in Historical Archaeology concerns how the royal medals of the Swedish King Gustav III (1756-1792) functioned as a means of political propaganda, namely in what ways an official legitimizing narrative was created about the country’s economy and the role of the King herein, through the images and texts of the royal medals. Inspired by Clifford Geertz’ anthropological perspective on authority it views the royal medal as a means of communication and as a branch of a greater “master fiction” that monarchy created around itself. LÄS MER

  5. 5. Bland ”haschtomtar” och “tripprapporter”. En kvalitativ intervjustudie om hur kommunikation genom sociala medier påverkar unga människors attityder, kunskap och användning av droger.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Niklas Wallis; Emma Meltzer; [2024]
    Nyckelord :social media; illicit drug use; adolescents; knowledge; attitudes; addiction; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the last decade, technological innovations have become an integral part of the human life experience. Today’s youth spend many hours on social media and use it in multiple ways. During this time attitudes in Sweden have shifted towards a more liberal view on drugs and national drug legislation. LÄS MER