Sökning: "communication in organisation"

Visar resultat 6 - 10 av 1525 uppsatser innehållade orden communication in organisation.

  1. 6. "Kommunikationen lämnar utrymme för fantasier..." : En kvalitativ intervjustudie om meningsskapande-och meningsgivande kommunikation i en förändring inom sjukhus i Västra Götalandsregionen

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sannah Kempe; Sara Tunemar; [2024]
    Nyckelord :sensemaking; sensegiving; transparency; organizational communication; changing process; trust; presence; availability; Västra Götalandsregionen; meningsskapande; meningsgivande; transparens; organisationskommunikation; förändringsprocess; tillit; förtroende; närvaro; tillgänglighet; Västra Götalandsregionen;

    Sammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka hur ett urval enhetschefer på sjukhus inom Västra Götalandsregionen upplever ledningens kommunikation och vilka förutsättningarkommunikationsinsatsen ger enhetschefer att kommunicera med sina medarbetare. Studien undersöker kommunikation i en förändringsprocess under 2023 och utgår från organisationskommunikationens begrepp meningsskapande, meningsgivande samt transparent kommunikation. LÄS MER

  2. 7. Fighting Stereotypes and Empowering Roma Youth through Participatory Film : A Case Study Based on a Participatory Film Project Conducted in the Roma Community in Glasgow, Scotland

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Katarzyna Dlugosz; [2024]
    Nyckelord :communication for development; participatory video; video for social change; Roma; young people; self-representation; stereotype; community; transformation; empowerment;

    Sammanfattning : The Roma community has long been subjected to negative stereotypes and misrepresentations in the public sphere, leading to discrimination and prejudice. Roma youth in Glasgow, Scotland, supported by the Roma-led organisation Romano Lav, have taken an active role in challenging these negative portrayals through a participatory film project. LÄS MER

  3. 8. Kunskapsdelning mellan virtuella volontärer i en ideell organisation

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Nilla Axelsson; Ylva Haasum; Karin Nejderås; [2024]
    Nyckelord :ideella organisationer; virtuella volontärer; kunskapsdelning; distansarbete; Knowledge Management; SECI-modellen; konceptet Ba;

    Sammanfattning : In this case study, we investigate knowledge sharing between virtual volunteers, i.e. volunteers who work remotely by telephone or chat, in a specific non-profit organisation running a helpline. Previous research suggests that knowledge sharing may increase efficiency and continuity in organisations. LÄS MER

  4. 9. Kvalitetsutmaningar i produktionsberedning : En grundorsaksanalys hos Siemens Energy AB

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Sara Jonasson; Mattias Karlsson; [2024]
    Nyckelord :production preparation; quality; produktionsteknik; kvalitetsbrist; kommunikation;

    Sammanfattning : A successful company is characterized by shared values, a clear vision, continuous improvements and everyone’s commitment. By consistently striving to achieve and exceed needs and expectations, quality becomes a cornerstone of long term success. LÄS MER

  5. 10. VI LJUGER INTE HELT, MEN VI TALAR INTE OM HELA SANNINGEN - En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ebba Bäckman; Ella Åberg; [2023-09-20]
    Nyckelord :Greenwashing; Grön marknadsföring; Reklam; Multimodal analys; Semiotik; Retorikanalys;

    Sammanfattning : In the society of today environmental issues have a major impact on the agenda, which calls for the fact that organisations need to start prioritizing communication that strengthen their environmental profile. Since the demand for environmental friendly products and services increases the organisations need to work harder to market green products and services. LÄS MER