Sökning: "communication regression"

Visar resultat 21 - 25 av 155 uppsatser innehållade orden communication regression.

  1. 21. The Shift Towards Flexible Workplaces

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fabian Svanberg; Henrik Simonsson; [2022]
    Nyckelord :Remote work; university students; brand attractiveness; work-life balance; employer branding; multiple regression analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här studien ämnar att undersöka relationen mellan ett varumärkes attraktionskraft och ett arbetsgivarvarumärkes individuella dimensioner - specifikt gällande möjligheten för potentiella arbetstagare att arbeta flexibelt; helt, eller delvis på distans. Covid-19 har dramatiskt förändrat människors liv världen över, därför är målet att observera hur den här ändringen har påverkat hur studenter ser enskilda dimensioner av arbetsgivarvarumärkning som attraktiva, specifikt gällande balans i arbetslivet i relation till flexibla arbetssätt på distans. LÄS MER

  2. 22. Reglering och miljötillsyn för utsläpp av industriella plastpellets i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Olivia Ottosson; Frida Olsson; [2022]
    Nyckelord :plastics; emission; legislation; sustainable development; microplastics; mixed methods; authority; plast; förorening; lagstiftning; hållbar utveckling; mikroplast; mixade metoder; myndighet;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur miljötillsynsarbetet fungerar i de regioner som har direkt tillverkning av plastpellets, samt de som använder plastpellets som insatsvara vid produktion i Sverige. Studien undersöker också hur krav och miljötillsyn kan förhindra eventuella utsläpp av plastpellets och om uppfattningarna gällande dagens miljötillsynsarbete i Sverige skiljer sig åt mellan verksamheter och tillsynsmyndigheter. LÄS MER

  3. 23. The attitude behind TMTs sustainability strategies in the real estate industry : A quantitative study of the characteristics behind TMTs attitude towards the perceived gain of positive publicity by stakeholders if implementing a sustainability strategy.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Simon Alderblad; Fabian Nilzén; [2022]
    Nyckelord :Top management teams; Upper echelon theory; Sustainability strategies; Positive publicity; Stakeholders;

    Sammanfattning : Background & problem:  In a fast-moving environment where organizations are forced to meet changing stakeholder needs, the importance of understanding top management teams (TMT) becomes more prominent given their influential position. Further on, with a growing population, the demand in the real estate industry is deemed to have a continuous growth. LÄS MER

  4. 24. Humor as a Social Media Strategy : A mixed-methods research on humor, its types, contingencies, and favorability

    Master-uppsats, Jönköping University

    Författare :Annika Romell; Rebecca Segedi; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Problem: The social media era has forced brands and businesses to adapt to their shifting role with consumers. The interactive nature of platforms and the new social language has presented businesses and brands with new capabilities. LÄS MER

  5. 25. White Nicotine Pouches of Freedom?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Malin Nilsson; Emmy Nordin; [2022]
    Nyckelord :Femvertising; Greenwashing; Healthwashing; Intention to Purchase; White Nicotine Pouches; Social Sciences;

    Sammanfattning : In today’s digital climate, consumers are constantly exposed to marketing and communication from companies and organisations. The increase in marketing has subsequently led to the birth of new, and in some cases, misleading advertising strategies, such as Greenwashing and Healthwashing. LÄS MER