Sökning: "communicative competence"
Visar resultat 16 - 20 av 177 uppsatser innehållade orden communicative competence.
16. Un estudio sobre la enseñanza de la gramática ¿Gramática explícita o gramática implícita?
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : The role that grammar should occupy in the teaching of the Spanish language, and of languages in general, has varied throughout history. From taking a central role in the grammar-translation method to positioning grammar on the periphery and implicitly teaching it in the communicative approach. LÄS MER
17. Culture in the Swedish EFL-classroom : Teachers' perspectives on interpretation and implementation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : The Swedish regulatory documents for the school subject of English demand the presence of cultural representation/phenomena in the communicated material to the students but is vague about what the actual content should be. This leaves a lot of room for personal interpretation and selection of material for the teachers. LÄS MER
18. Centrala ledarskapskompetenser för operativa ledare inom svensk skogsavverkning för att främja förändring och innovation : Utveckling av ett kompetensramverk för att hantera omvärldens ökade förändringstakt
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : Förändringar sker i ett allt högre tempo till följd av megatrender i omvärlden. Flertalet förändringar som sker med anledning av megatrenderna har stor påverkan på skogsindustrin. Detta skapar både nya möjligheter och utmaningar inom branschen. LÄS MER
19. The effects of collaborative learning in developing speaking skills
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This study aims to investigate how collaborative learning can be used and what it means when using it as a tool for producing better speaking skills. Speaking is one of the four important skills when it comes to learning English as a Second Language and English as a Foreign Language and one might argue that it is the most important part of the English language as you use it the most when producing the English language as a Second Language learner in situations that require you to. LÄS MER
20. Att undervisa om hedersrelaterat våld och förtryck i svenskämnet : En studie om svensklärares planering och kunskap om hedersrelaterat våld och förtryck
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : This study investigates how language teachers in Swedish in compulsory school, in accordance with the new curriculum where sexuality, consent and relationships is a new field, plan to teach about honour-related violence and oppression. This area fits well within the Swedish language subject since it focuses on developing communicative competences (Skolverket 2022). LÄS MER