Sökning: "communicative roles"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden communicative roles.

  1. 1. Communication Through Translation : An Interpretative Phenomenological Analysis of Mental Health Professionals' Experiences of Working With Interpreters

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Ellinor Larsson; [2021]
    Nyckelord :Communication; language barriers; interpreters; healthcare service; psychotherapy; refugees; asylum seekers; qualitative data analysis; interpretative phenomenological analysis.;

    Sammanfattning : The current study explores the experiences of mental health care professionals in Sweden who conduct therapy with the assistance of an interpreter. Seven participants took part in semi-structured interviews that were analyzed using interpretative phenomenological analysis (Smith, 1996). LÄS MER

  2. 2. Skomakarens barn i kommunikationsbranschen : En kvalitativ studie om relationsskapande i sociala medier genom strategisk kommunikation för byråer i kommunikationsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Ida Funeland; Lisa Johansson; [2021]
    Nyckelord :strategic communication; relationship building; social media; communications industry; practitioners; strategisk kommunikation; relationsskapande; sociala medier; kommunikationsbranschen; praktiker;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur utvalda praktiker i kommunikationsbranschen i Karlstad upplever anpassningen av sociala medier och dess roll för relationsskapande genom strategisk kommunikation.  Huvudfrågeställning: Hur upplever de utvalda praktikerna i den bransch som borde vara i framkant inom kommunikation anpassningen av det strategiska skiftet som sociala medier medfört?  o Hur upplever praktikerna sociala mediers roll i den strategiska kommunikationen för relationsskapande?o Hur kan praktikernas upplevelser av relationsskapande genom sociala medier som kommunikationsväg förklaras genom Social Information Processing Theory?o Hur kan praktikernas upplevelser av relationsskapande genom sociala medier som strategisk kommunikation förklaras genom Relationship Cultivation Strategies? Teorier: Social Information Processing, Relationship Cultivation  Metod: I denna studie har vi använt oss av metoden kvalitativa intervjuer och genomfört undersökningen på nio praktiker verkande i byråer inom kommunikationsbranschen. LÄS MER

  3. 3. Våld i konsten : En studie om hur våld gestaltats i konsten under 1900-talets sista decennier

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Kajsa Frostensson; [2020]
    Nyckelord :Våld; konst; feminism; postmodernism; svenska kvinnliga konstnärer; flickor i konsten; våld i nära relation; Marie-Louise Ekman; Marja Ruta; Kristina Abelli Elander; Maria Lindberg; Maria Friberg; Monica Larsen Dennis; Helene Billgren; Tuija Lindström; Charlotte Gyllenhammar; Anna-Maria Ekstrand; Annika von Hausswolff;

    Sammanfattning : This essay examines how family-related violence was depicted in art in Sweden during the 70s, 80s and 90s. A major shift in the views of violence within the family and in relationships occurs during this period, which becomes evident through a change in laws but is also visible in an ongoing social debate. LÄS MER

  4. 4. Syllabi reforms and their intended impact on English teaching and learning

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Chonghui Li; [2019]
    Nyckelord :critical discourse analysis; school reforms; communicative competence; individualization; teachers’ roles; curriculum theory; syllabi; ;

    Sammanfattning : This study investigates the development of the subject of English in Swedish upper secondary schools through an analysis of the syllabi in the curricula Lgy 70, Lpf 94 and Lgy 11, with a focus on English teaching and learning. In the last 50 years, the Swedish upper secondary school has undergone three major reforms. LÄS MER

  5. 5. Corporate social responsibility communication : a case study of Oatly

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Alexandra Mendebaba; [2019]
    Nyckelord :code of conduct; corporate communication; corporate marketing; corporate social responsibility; corporate social responsibility communication; stakeholder management; stakeholder involvement strategy; sustainability report;

    Sammanfattning : The concept of corporate social responsibility (CSR) offers a solution for businesses to identify their roles in society in order to maintain corporate legitimacy in cooperation with the communities they exist. Even though companies started to work with CSR as part of their business, CSR communication remained overlooked, and the literature is scattered around various disciplines. LÄS MER