Sökning: "communicative strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade orden communicative strategy.

  1. 1. Att höra och förstå : En läromedelsanalys av hörförståelseuppgifter i tyska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Lisa Nilsson; [2024]
    Nyckelord :hermeneutics; listening comprehension; exercise types; authenticity; second language learning; L2 learning;

    Sammanfattning : Communication is an integral part of our everyday life. In learning a new a language, there are a series of different skills that need to be mastered by a student to be efficient in the language. One of these skills is listening comprehension. Listening comprehension is the skill that students found the hardest to master and be confident in. LÄS MER

  2. 2. Creating the world's most sustainable and attractive travel destination. A content analysis of sustainable place brand identities in Southern Sweden

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Douglas Berglund; Katherine Driscoll; [2023-11-22]
    Nyckelord :place brand identity; place branding; sustainability; content analysis;

    Sammanfattning : This study examines how the place brand identities of seven Destination Management Organisations (DMOs) in southern Sweden guide their sustainable tourism communication. With the importance of sustainability becoming clear, interest in sustainable place branding is growing rapidly in scholarly and professional contexts. LÄS MER

  3. 3. Leveraging a Brand's Position on Opposition: An Exploratory Study of Mr Charlie's Communication to Position Itself in the Fast-Food Market

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Ekeroth; [2023]
    Nyckelord :corporate branding; brand positioning; brand activism; anti-brand activism; brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Brand activism has emerged as a prevalent phenomenon where brands engage in socio-political issues to differentiate themselves and build stakeholder resonance. Despite its growing prominence, research on brand activism is limited, particularly in relation to brand positioning. LÄS MER

  4. 4. Målstyrningens komplexitet : En fallstudie om den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare i en bankorganisations målstyrningsprocess.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Clara Bender; Amanda Hedh; Nathalie Rosell; [2023]
    Nyckelord :Målstyrning; Interaktion; Management by objectives; Kommunikation; Strategi; Uppföljning; Bank;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31      Nivå: Kandidatuppsats Företagsekonomi, 15 hp  Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare:  Bender Clara (00-10-26), Hedh Amanda (01-04-21), Nathalie Rosell (01-05-12)                                         Titel: Målstyrningens komplexitet: En fallstudie om den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare i en organisations målstyrningsprocess. Handledare: Johan Grinbergs  Nyckelord: Målstyrning, Interaktion, Management by objectives, Kommunikation, Strategi, Uppföljning, Bank Forskningsfrågor: Hur interagerar chefer och medarbetare vid kommunicering av mål inom en bankorganisation och vad kan interaktionen resultera i? Vilka följder får medarbetarnas involvering i beslutsfattandet rörande en bankorganisations målsättning? Syfte: Syftet med denna studie är att studera den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare vid förmedling av mål inom organisationen. LÄS MER

  5. 5. Effektiv kommunikation i stora företag : En studie om beräkningsingenjörers syn på den kommunikativa effektiviteten inom sin organisation

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Albin Olofsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att företag ska kunna ha en effektiv produktprocess krävs det att kommunikationeninom företaget sker på ett effektivt sätt. Organisationer kan dra stora fördelar genom att ha en välarbetad kommunikationssstrategi som fungerar bra i företaget. LÄS MER