Sökning: "community school of music and culture"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden community school of music and culture.
1. Kulturhus i Ösmo
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Väg 225 skär genom landskapet strax söder om Ösmo, Nynäshamn kommun. Det resulterar i att hela naturområdet kring sjöarna Västra och Östra Styran blir svårtillgängligt. Jag har velat utnyttja det svårtillgängliga genom att planera för en plats som vänder sig mot sig själv, och bort från omgivningen, för att skapa en eskapism. LÄS MER
2. Cirkusdirektörens nya kostym - En antropologisk studie om hur cirkusens historia påverkar etableringen av cirkus på kulturskolor i Skåne
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialantropologiSammanfattning : The development of circus as a subject in the community school of music and art, “Kulturskolan”, is strongly influenced by the history and traditions of the circus. Historically, the circus has been a nomadic art form without established institutions, which poses challenges when integrating into Kulturskolan. LÄS MER
3. Kulturhuset SILO
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : This project focuses on making a “Folkets hus”, a form of community centre available for its surrounding inhabitants to express their identities and experience different cultures, these buildings usually contain libraries, theatre, restaurants, art centre, educational spaces, a child section and more. The city chosen for this project was Arboga, a small old industrial town from the 13th century a few miles west about Eskilstuna. LÄS MER
4. Möjliga rum för socialt kapital i El Sistema
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/ Högskolan för scen och musikSammanfattning : The study results show that children and parents develop social networks characterized by mutual trust and faith. Swedish society, with its strong public welfare system, has a high level of interpersonal trust. LÄS MER
5. Lärandet som bara hänger på väggen : En studie om musikens närvaro i skolan och fritidshemet ur ett sociokulturellt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : The aim of this study was to investigate why musical instruments are not used more freely and frequently during activities as recess or at the after-school centres. A survey was executed among primary school staff in Piteå municipality, Sweden. LÄS MER