Sökning: "community-driven support"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden community-driven support.

  1. 1. Alternativa stigar mot nya gemenskaper för delande och bostadsbyggande : en studie av förutsättningarna för att integrera en gemenskapsdriven utveckling i stadens omställningar.

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Victor Pastorino Nyman; [2022]
    Nyckelord :Byggemenskaper; Transformativ kapacitet; Sege park; Stigberoende; Delning; Hållbar omställning; Stadsomvandling; Gemenskapsdriven utveckling;

    Sammanfattning : Genom att analysera delnings- och byggemenskapers medverkan i den konventionella stadsomvandlingsprocessen avser detta arbete undersöka möjligheterna för alternativa gemenskapsdrivna aktörer att agera som drivkrafter för en hållbar samhällsförnyelse. Detta görs genom en fallstudie där studieobjektet är Malmöstadsdelen Sege Parks omvandlingsprocess. LÄS MER

  2. 2. Libraries of Things: Exploring business model configurations and dominant archetypes

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Emily Silva; [2022]
    Nyckelord :libraries of things; sharing economy; social economy; business models; sustainable consumption; Business and Economics; Earth and Environmental Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : As part of both the sharing and social economies, libraries of things (LoTs) can play a role in reducing consumption in a socially sustainable way. They have the potential to overcome key sustainability and service shortcomings of other circular and sharing business models (BMs), but research on LoTs is sparse. LÄS MER

  3. 3. Kunddriven supportverksamhet

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Agneta Olander; Emelie Seidl; [2013-07-30]
    Nyckelord :B2B; community-driven support; IFS; internwebb; ISC; kunddriven support; OpenIFS; organisationer; sociala media; Web 2.0; ärendehanteringssystem;

    Sammanfattning : Sociala media utgör idag en allt större del av organisationer och företag, oavsett om det gäller området B2B (Business to business) eller B2C (Business to consumer). Att använda sig av sociala medier har blivit en självklarhet för många företag inom framförallt B2C-segmentet. I studien undersöktes attityder kring Web 2. LÄS MER