Sökning: "companies thesis"

Visar resultat 1 - 5 av 10421 uppsatser innehållade orden companies thesis.

  1. 1. Förändringsvindar: En fallstudie av hur EU:s utsläppshandelssystem formar investeringar hos svenska rederier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Thomasson; Emma Karlsson; Sebastian Kippel; [2024-03-07]
    Nyckelord :EU ETS; maritime industry; carbon neutrality; Fit For 55.;

    Sammanfattning : On January 1st 2024 the maritime industry was introduced to the European Union Emission Trading System (EU ETS). The maritime and its shipping companies are now facing a significant change in the way of operating as there is now a price on something that previously was free of charge. LÄS MER

  2. 2. JAKTEN PÅ HÅLLBARHET. En semiotisk bildanalys av svenska modeföretags innehåll och kommunikation på Instagram under Black Week

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Natalie Hedberg; Moa Lidö Mannervik; [2024-03-06]
    Nyckelord :Black Friday; Black Week; CSR; Greenwashing; Hållbarhetskommunikation; Instagram; Konsumtion; Semiotik;

    Sammanfattning : This undergraduate thesis employed a qualitative content analysis that includes a semiotic approach, incorporating both denotation and connotation, to examine advertising campaigns on Instagram from three Swedish fashion companies during Black Week. The Swedish fashion companies that were examined are Haglöfs, Gina Tricot and Kappahl. LÄS MER

  3. 3. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  4. 4. En vågskål mellan anpassning och intrång. En kvalitativ studie om hur generation Z uppfattar sin integritet vid riktad reklam online.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Stina Stensson; [2024-03-01]
    Nyckelord :Generation Z; Integritet; Riktad reklam; Online;

    Sammanfattning : In today's society, the internet is an integral part of people's everyday lives, where every digital interaction creates a unique imprint. Through our online activities, we are carefully tracked and analyzed by various actors, primarily companies, who strive to create advertising that reaches us in our digital habitat. LÄS MER

  5. 5. Anställdas finansiella deltagande inom svensk aktiebolagsrätt

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Hannes Magnusson; [2024-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The thesis is about employee financial participation (EFP) in Swedish company law. It presents an overview of EFP in Swedish law as well as an analysis of a few problems relating to EFP. It also provides comparative outlook on French, German and European law relating EFP. LÄS MER