Sökning: "company communication plan"
Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden company communication plan.
1. Master sequence at DW engine assembly
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The Master's thesis have been executed at Scania assembly building 150 in Södertälje, Sweden. The master’s thesis aimed at finding a new way of working that could be possibly implemented for continuous improvements on the global master sequence picture. LÄS MER
2. Processbaserad utveckling : En fallstudie för att mäta produktionsprocessen i en avdelning.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Studien handlar om att undersöka ett förbättringsområde i den valda avdelningen i organisationens produktionsprocess. Förbättringsarbetet är baserat på problem som uppstår hos medarbetarna vid produktionen. Studien är kvalitativ vilket innebär att informationen samlas genom intervjuer och observationer. LÄS MER
3. Ledarskap på distans : En kvalitativ studie om hur ledarskap på distans påverkar relationerna mellan chef och medarbetare
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I början av år 2020 drabbades vårt samhälle av Covid-19 pandemin, vilket medförde riktlinjer som innebar att flertal organisationer aktualiserade ett arbete på distans. Det har i mångt och mycket diskuterats kring hur distansarbetet har påverkat organisationerna såväl som de individer som organisationen innefattas av. LÄS MER
4. Hur kommunicerar mellancheferna strategiskt? : Strategizing i dagligvaruhandeln
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Strategizing är vad människor i en organisation gör när de planerar och medverkar i aktiviteter som ska bidra till företagets riktning. Forskning inom strategizing har tidigare fokuserat på organisationens ledning, men även medarbetarperspektivet kan bidra till en bredare uppfattning, då medarbetarna ofta uppfattar strategisk kommunikation på ett annat sätt. LÄS MER
5. Skandalen "insats torsk" och cancel culture i dagligvaruhandeln : En kvalitativ forskning om kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : As companies are expected to take major responsibility towards their stakeholders, there are also some risks involved. Cancel culture is a new societal phenomenon that is taking an increasing part in our everyday lives. LÄS MER
