Sökning: "company communication plan"

Visar resultat 21 - 25 av 167 uppsatser innehållade orden company communication plan.

  1. 21. The mayday way : Navigering på kryssningsfartyg vid evakuering av brand

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Nicolina Olsson; [2022]
    Nyckelord :Visual management; spatial design; communication; evacuation system; behavioral science and safety; Visual management; rumslig gestaltning; kommunikation; evakueringssystem; beteendevetenskap och säkerhet;

    Sammanfattning : Abstract  Nowadays we travel much more than we did before, this is mainly due to how easy it has become to get to different places. Traveling took a break during the corona pandemic but  has now recovered a lot. Among these means of transport, we have cruise ships that are becoming increasingly common due to greater demand. LÄS MER

  2. 22. Ellen: Ett fall från piedestalen : En kvalitativ fallstudie om kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Ange-Auxley Butoyi; Stina Moby; [2022]
    Nyckelord :Crisis communication; image repair theory; legitimacy; The Ellen Show;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study crisis communication through the organization The Ellen Show and with the crisis they underwent used as a case study. Communication is studied through the company that distributes the program, the producers and the host. To carry out the study, three different questions are used. LÄS MER

  3. 23. Marknadsföringsstrategier i svenska alkoholföretag : En kvalitativ studie om alkoholföretags arbete med marknadsföringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Alice Lindgren; Wilma Hammar Hult; [2022]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategier; content marketing; varumärkeskännedom marknadsmix; alkoholbranschen; destilleri; lagar och föreskrifter;

    Sammanfattning : Swedish alcohol companies that produce beverages with more than 15 percent alcohol by volume have limited opportunities to design their marketing in accordance with Swedish law. This makes marketing for Swedish alcohol companies more difficult, which means that an effective marketing plan adapted to each company is required. LÄS MER

  4. 24. Projektering i byggbranschen : En undersökning mellan projekterade och verkliga resultat

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Julius Johansson; Nicolas Skoglund; [2021]
    Nyckelord :The planning process; Planning in the construction industry; scheduling; project plan; Projekteringsprocessen; Projektering i byggbranschen; Tidsplanering; Projektplan.;

    Sammanfattning : Purpose: the differences between projection and actual results are very common in most of the construction projects. The problems that seem to be most common appears in projection, communication, planning and documents but there are as well smaller areas to find in the study. LÄS MER

  5. 25. Att räkna med det oväntade : En kvalitativ studie om hur ett fastighetsbolag hanterat krisen Covid-19

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Johansson; Isabella Tigerstedt Andrésen; [2021]
    Nyckelord :crisis management; crisis management plan; crisis communication; Covid-19; real estate industry; krishantering; krishanteringsplan; kriskommunikation; Covid-19; fastighetsbranschen;

    Sammanfattning : Denna studie syftade till att analysera hur krisen med pandemin Covid-19 har hanterats inom fastighetsbolaget AMF Fastigheter samt att utvärdera hur väl krishanteringsplanen har implementerats under krisens gång. Studien var av kvalitativ form där intervjuer genomfördes med personer som är i ledande positioner på AMF Fastigheter. LÄS MER