Sökning: "company profile"

Visar resultat 1 - 5 av 334 uppsatser innehållade orden company profile.

  1. 1. VI LJUGER INTE HELT, MEN VI TALAR INTE OM HELA SANNINGEN - En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ebba Bäckman; Ella Åberg; [2023-09-20]
    Nyckelord :Greenwashing; Grön marknadsföring; Reklam; Multimodal analys; Semiotik; Retorikanalys;

    Sammanfattning : In the society of today environmental issues have a major impact on the agenda, which calls for the fact that organisations need to start prioritizing communication that strengthen their environmental profile. Since the demand for environmental friendly products and services increases the organisations need to work harder to market green products and services. LÄS MER

  2. 2. Creating The Most Business-Friendly City In Europe - A case study with the region of Gothenburg - A collaboration with Business Region Göteborg

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Emil Wålinder; Johan Rönnlund; [2023-07-20]
    Nyckelord :Innovation; Innovative Power; Business climate; Municipality; Business Region Göteborg BRG ;

    Sammanfattning : Business Region Göteborg, an organization responsible for the business development in the city of Gothenburg as well as a representative in business issues for the 13 municipalities in the Gothenburg region, has developed a strategic business program with the overall objective that the Gothenburg region should be Europe’s most business-friendly city by 2035. Because the program needs approval in each of the 13 municipal councils the program is constructed in a way so that it can be modified as deemed most suitable and relevant for each municipality. LÄS MER

  3. 3. How Venture Capital Could Use Large Language Models to Screen Sustainability Impact Startups

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Måns Vilhelm Tivenius; Karl-Gustav Elf; [2023]
    Nyckelord :Large Language Models; Venture Capital; Impact Investing; Prompt Engineering; GPT-4; ChatGPT; Impact; Sustainability; Artificial Intelligence; Startup success; Impact startup; Impact measurement; Screening; AI for good; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This study investigates the potential of large language models (LLMs), such as ChatGPT, to aid venture capitalists in the screening of startups that maximize sustainability impact. To determine the scope that maximizes impact for venture capitalists' and to identify effective screening criteria, the study utilized theoretical research and interviews. LÄS MER

  4. 4. Svenska fastighetsbolagens obligationsåterköp : En analys av incitament och effekter

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Viktor Svensson; [2023]
    Nyckelord :Bond; Capital Structure; Credit Profile; Repurchase; Kapitalstruktur; Kreditprofil; Obligationer; Resultat; Återköp;

    Sammanfattning : Kommersiella fastigheter har setts som en inflationsskyddad tillgång och en viktig del i densvenska ekonomin. Stigande fastighetspriser och låga finansieringskostnader har varitfördelaktigt för de kommersiella fastighetsbolagen i Sverige. Många bolag har under periodenvarit aktiva på kapitalmarknaden och emitterat skuld till en låg kostnad. LÄS MER

  5. 5. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sebastian Ruotsalainen; Rikard Westman; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; sports sponsorship; value offer; corporate sponsors; partners; sponsorship relations; exchange; corporate objectives; personal preferences; social benefits; Sponsring; idrottssponsring; värdeerbjudande; företagssponsorer; samarbetspartners; sponsorrelationer; utbyte; företagsmål; personliga preferenser; samhällsnytta;

    Sammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER