Sökning: "company-cause fit"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden company-cause fit.

  1. 1. "The Good Guys"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Björkman; Aleksandra Boskovic; [2022]
    Nyckelord :Corporate Social Advocacy; opinionsbildning; varumärkeskommunikation; sociala medier; varumärkeslojalitet; woke-washing; company-cause fit; livsmedelsindustri; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att öka förståelsen för det relativt nya fenomenet Corporate Social Advocacy genom att undersöka hur det kommuniceras på sociala medier idag och hur budskapen mottas av konsumenter. För att besvara studiens frågeställningar har empiriskt material samlats in i form av två virtuella kvalitativa fokusgruppsintervjuer med deltagare från två olika generationer: generation X och generation Z. LÄS MER

  2. 2. Creating a Socially Responsible Brand Attitude

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ella Huynh; Malin Friberg; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Consumer brand attitude; Congruence; Philanthropy; Corporate Responsibility Integration;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate how consumer brand attitude is influenced by Corporate Social Responsibility (CSR) activities. By drawing on congruity theory and by using the company-cause-customer fit model developed by Gupta and Pirsch (2006) an investigation has been undertaken in order to understand how consumer brand attitude is affected in CSR-related contexts. LÄS MER