Sökning: "competetive advantages"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden competetive advantages.
1. Utmaningar vid implementering av RoboticProcess Automation : En studie om vilka utmaningar som RPA-leverantörerkan ställas inför vid implementering av RPA
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Organisationer blir allt mer beroende av digitala lösningar i den dagliga verksamheten för att upprätthålla konkurrensen gentemot andra företag. Under en längre tid har organisationer implementerat Enterprise Resource Planning (ERP) system för att effektivisera verksamheterna och öka konkurrensfördelarna. LÄS MER
2. Gröna strategier i små- och medelstora miljöteknikföretag
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Miljöteknikföretag erbjuder en produkt eller tjänst som är mer miljövänlig än substitut som finns på marknaden. En stor del av dessa företag anses även ligga i framkant vad gäller miljö- och hållbarhetsarbete. Små- och medelstora företag utgör en viktig del av Sveriges ekonomi. LÄS MER
3. Jakten på varaktiga konkurrensfördelar - en fallstudie om Daniel Wellington AB och sambandet mellan strategiska resurser och varaktiga konkurrensfördelar
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The purpose of this study is to identify and analyze how resource-based strategic choices can create can create sustainable competetive advantages. The study examines whether Daniel Wellington has competitive advantages and how those in that case have been achieved. LÄS MER
4. Internets påverkan på den traditionella resebyråns framtid : En studie om resebyråns roll på marknaden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet är att identifiera olika typer av värdeskapande och konkurrensfördelar som kan uppstå i den fysiska resebyrån genom att undersöka och analysera; användandet av informationsteknologin, det fysiska servicelandskapet och erbjudandet för kunden. Relaterat till syftet har vi formulerat en forskningsfråga som blev enligt följande: Hur möjliggör traditionella resebyråer skapandet av olika typer av värde för sina kunder genom sitt fysiska servicelandskap? Vår uppsats är en kvalitativ forskningsmetod, då vi eftersträvat en djup undersökning för vår valda forskningsfråga. LÄS MER
5. The Creation of Sustainable Competetive Advantages in Internationalizing Private Swedish Medical Firms
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER