Sökning: "competitive pricing price satisfaction"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden competitive pricing price satisfaction.

  1. 1. Lönsamhetsfaktorer i brittisk nötproduktion : en inblick i McDonald's leverantörskedja

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Riberth Mattias; [2013]
    Nyckelord :pristillfredsställelse; leverantörskedja; nötköttsproduktion; Storbritannien; lönsamhet; kvalitetssäkring; ekonomi; McDonald s;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera hur aktörer i den brittiska leverantörskedjan för nötkött uppfattar sin lönsamhet samt vilka faktorer som är viktiga bakom en god lönsamhet. Syftet med studien är att svenska nötköttsproducenter och McDonald’s ska kunna dra lärdom från den brittiska leverantörskedjan för nötkött. LÄS MER

  2. 2. VAD FINNS BORTOM VÄGS ÄNDE? : från kostnads- till kundfokus.

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Fredrik Falkenström; Marcus Troedsson; [2012]
    Nyckelord :Fallstudie; bulkföretag; kundfokus; totalt erbjudande; partnerskap;

    Sammanfattning : Examensarbetet har skrivits med utgångspunkt i ett välkänt traditionellt tillverkande företag, vilket producerar bulkprodukter. Bulkföretaget är en stor aktör på såväl den svenska som den internationella business-to-business marknaden. LÄS MER

  3. 3. What Drives customer loyalty and Profitability? Analysis of Perspectives of retail customers in Ghana's Banking Industry

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Daniel Nukpezah; Cephas Nyumuyo; [2009]
    Nyckelord : Service quality; customer satisfaction; competitive pricing price satisfaction ; customer loyalty; brand image and reputation; customer switching; profitability; market share; SERVPERF; SERVQUAL;

    Sammanfattning : Customer loyalty as a concept is a critical strategic option in today’s competitive environment. It is no surprise therefore that managers and researchers have increased their study and understanding of the concept as a strategic marketing imperative over the past decades to capture market share and improve profitability. LÄS MER

  4. 4. Pricing Capacity-on-Demand in IT Services An analysis of the development of unit pricing at Atos Origin

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Modig; Per Löfgren; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The objective with this thesis is to assist Atos Origin in their work on implementing Capacity on Demand. Atos Origin will be the first one on the market to introduce complete capacity on Demand making a great leap towards customer satisfaction and tereby creating a strong competetive advantage. This now needs to be capitalized. LÄS MER