Sökning: "complaints handling"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden complaints handling.
1. Fallstudie om hantering av transportrelaterade kvalitetsbrister : En fallstudie på ett möbeltillverkande företag
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Företag X är en organisation som värderar kvalitet högt. Detta företag tillverkar möbler med sin utgångspunkt i Sverige. Inom svensk industri uppskattas kvalitetsbristkostnader stå för 10–30 % av omsättningen. LÄS MER
2. Synpunkter och klagomål från patient och närstående till vårdgivare via en e-tjänst : eHälsa som bidrar till kvalitetsförbättring och ökad patientsäkerhet
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)Sammanfattning : Bakgrund: Nya bestämmelser för klagomålshantering togs i bruk 2018 med syfte att stärka patienternas ställning och utveckla det systematiska arbetet med patientsäkerhet. En patient kan rapportera synpunkter och klagomål direkt till sin vårdgivare som är skyldig att ta emot ärendet och utreda vad som har hänt och vidta åtgärder. LÄS MER
3. AI-sammanfattade klagomål på hälso- och sjukvård
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : Detta examensarbete utfördes i samarbete med Patientnämnden Skåne, som är en av Region Skånes fristående förvaltningar. Patientnämnden ansvarar bland annat för hantering av patienters klagomål om hälso- och sjukvård som tillhör Region Skåne. Att sammanfatta klagomål är en av uppgifterna inom hanteringen av klagomål. LÄS MER
4. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER
5. Baksidan av djurskyddsarbetet : finns det ett samband mellan veterinärernas djurskyddsanmälningar och hot, trakasserier och våld mot veterinärer i Sverige?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : En viktig del av veterinärers roll i samhället är upprätthållandet av svenskt djurskydd. Ett av veterinärens verktyg är djurskyddsanmälningar, och veterinärer har en lagstadgad plikt att anmäla misstanke om brott mot djurskyddslagstiftningen till länsstyrelsen. LÄS MER