Sökning: "computer role-playing"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden computer role-playing.

  1. 1. Case Study: Investigating sensitizing concepts for UX and business developmentpractitioners in a Swedish company to improve collaboration : Sensitizing concepts used to improve collaboration between UX and BD teams and to introduce UXperspectives and methods to BD practitioners.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Noak Petersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Recent years have seen an increase in the popularity of user experience (UX) perspectives and methods among all types of industries. However, despite this popularity there is still a large lack of knowledge when it comes to the value that UX perspectives and methods can provide in organizations. LÄS MER

  2. 2. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Andreas Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Game Transfer Phenomena; cyberpsychology; ludology; video games; Game Transfer Phenomena; cyberpsykologi; ludologi; tv-spel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER

  3. 3. MousePunk - Care & Justice

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Hugo Drakemyr; Gustaf Wiktorén; [2022]
    Nyckelord :Role Playing Game; CRPG; Ethics of Morality; Behavior; Justice and Care; Play; Genus; Rollspel; CRPG; Moraletik; Beteende; Justice och Care; Lek; Genus;

    Sammanfattning : MousePunk är en undersökning som strävar efter att inkludera de två observerbara lek- och spelstilarna i digitala spel, som tydligt skiljer olika personer åt och projektet visar att spelstilarna är beteendemönster som finns omnämnt i moraletiken. Redan hos barn är dessa beteende observerbara i deras sätt att leka. LÄS MER

  4. 4. Medierande redskap i EU-undervisningen på gymnasiet : En innehållsanalys av lärares undervisningsmaterial om EU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Olle Lindquist; Anton Östebo; [2021]
    Nyckelord :Abilities; EU; European union; Teaching; Social studies; Tools; Förmågor; EU; Europeiska unionen; Undervisning; Samhällskunskap; Redskap;

    Sammanfattning : The study examines the various tools and resources that are used by social studies teachers when teaching about the EU on an upper-secondary school level. The paper is based on the sociocultural theory on learning and tries to determine what abilities are developed in each material. LÄS MER

  5. 5. The Heroes We Never Are: Interpellation, Subjugation, and the Encoded Other in Fantasy CRPGs

    Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – Media

    Författare :Hassen Taiari; [2020]
    Nyckelord :literary studies; electronic literature; fantasy; game studies; role-playing games; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This thesis explores the topic of interpellation and subjugation in fantasy computer role-playing games (CRPGs). Using an assemblage-based framework, I argue that CRPG players are hailed and manipulated by the interplay of several texts and dynamics—mainly prose, code, numerical values, rule sets, and mechanics. LÄS MER