Sökning: "computer supported collaborative learning"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden computer supported collaborative learning.
1. Automatic Analysis of Peer Feedback using Machine Learning and Explainable Artificial Intelligence
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Peer assessment is a process where learners evaluate and provide feedback on one another’s performance, which is critical to the student learning process. Earlier research has shown that it can improve student learning outcomes in various settings, including the setting of engineering education, in which collaborative teaching and learning activities are common. LÄS MER
2. Digital kamratrespons i svenska som andraspråk : Design för ökat kollaborativt lärande inom mångkulturell vuxenutbildning
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Corona-pandemin har påverkat utbildningen på många sätt, inte minst för dem som studerar svenska som andraspråk. Interaktion, kommunikation och kollaborativt lärande är viktiga delar av språkinlärning och något som blivit lidande av den påtvingade distansundervisningen. LÄS MER
3. Digitalt skrivsamarbete - En undersökning om instruktioner och kollaborativt skrivande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Idag behöver elever utveckla förmågor för att kunna delta i den kultur som finns online. Denna kultur kännetecknas av samarbete. Ett sätt att samarbeta digitalt är att skriva kollaborativt vilket elever kan lära sig genom att få tydliga instruktioner som stöd i processen. LÄS MER
4. Utbildning för slutanvändare : En fallstudie om utbildningen som gavs till anställda på Akademiska sjukhuset inför införandet av Cosmic R8.1
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : I samband med att Akademiska sjukhuset bytte ut sitt journalsystem till Cosmic R8.1 gavs utbildningar i det nya systemet till de anställda. LÄS MER
5. Challenges associated with effective task execution in a Virtual Learning Environment: A case study of Graduate Students of a University
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologierSammanfattning : Context: In recent years, more and more people have started showing an increasing interest in distance or web-based education. Some of the reasons for this are the improvement in information and communication technology, as well as advancement in computer networking infrastructures. LÄS MER