Sökning: "computer-aided teaching"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden computer-aided teaching.
6. Automation of Formative Assessment : Implementation and Evaluation of an Artificial Teaching Assistant
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : The Swedish government has decided to add programming to the Swedish curriculum to strengthen students’ digital skills. The teachers who will teach programming do not always know programming themselves. LÄS MER
7. Datorstöd i matematikundervisningen : En forskningsöversikt av hur datorstöd i undervisningen påverkar elever i matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Denna litteraturstudie undersöker hur datorbaserad inlärning påverkar lågpresterande elever i matematik. Syftet med denna studie är att göra en sammanställning av befintlig forskning, för att bidra med kunskap om hur datorbaserad inlärning kan förbättra förståelsen av matematik för elever med matematiska inlärningssvårigheter. LÄS MER
8. IKT och lärande : En studie kring hur lärarens kunskapssyn påverkar undervisningen med IKT
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Lärare använder IKT i olika utsträckning i verksamheten och de har olika kompetens när det gäller hur verktygen ska användas (Skolverket 2009). Kompetens och kunskapssyn är två begrepp som är nära förbundna. LÄS MER
9. Real-time interactive visualization aiding pronunciation of English as a second language
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medieteknik (ME)Sammanfattning : Computer assisted language learning (CALL) comprises a wide range of information technologies that aim to broaden the context of teaching by getting advantages of IT. For example, a few efforts have been put on including a combination of voice and its visual representation for language learning, and some studies are reporting positive outcomes. LÄS MER
10. Exploring the diffusion of e-learning : general and enabling guidelines for implementation of computer-aided teaching in developing countries.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : The purpose of the study was to create guidelines regarding effective diffusion of elearningto and within developing countries. Another aim of the study was to identifychallenges and problems related to the diffusion of e-learning, as well as identifying whatcharacterizes a successful ICT diffusion project. LÄS MER