Sökning: "computer-aided teaching"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden computer-aided teaching.

  1. 6. Automation of Formative Assessment : Implementation and Evaluation of an Artificial Teaching Assistant

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Johan Myrsmeden; [2018]
    Nyckelord :constructivism; formative assessment; automated assessment; computer-aided education; computer-aided assessment; konstruktivism; formativ bedömning; automatiserad bedömning; datorstödd undervisning; datorstödd bedömning;

    Sammanfattning : The Swedish government has decided to add programming to the Swedish curriculum to strengthen students’ digital skills. The teachers who will teach programming do not always know programming themselves. LÄS MER

  2. 7. Datorstöd i matematikundervisningen : En forskningsöversikt av hur datorstöd i undervisningen påverkar elever i matematiksvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Miriam Lindström; [2015]
    Nyckelord :mathematics; low-achievers; computer based learning; matematik; matematiksvårigheter; datorbaserad inlärning;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie undersöker hur datorbaserad inlärning påverkar lågpresterande elever i matematik. Syftet med denna studie är att göra en sammanställning av befintlig forskning, för att bidra med kunskap om hur datorbaserad inlärning kan förbättra förståelsen av matematik för elever med matematiska inlärningssvårigheter. LÄS MER

  3. 8. IKT och lärande : En studie kring hur lärarens kunskapssyn påverkar undervisningen med IKT

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Karl Johnfors; [2014]
    Nyckelord :Computer Aided Instruction; ICT; inquiry; learning; literacy; views of knowledge; Computer Aided Instruction; IKT; kunskapssyner; Literacy; lärande; undersökande arbetssätt;

    Sammanfattning : Lärare använder IKT i olika utsträckning i verksamheten och de har olika kompetens när det gäller hur verktygen ska användas (Skolverket 2009). Kompetens och kunskapssyn är två begrepp som är nära förbundna. LÄS MER

  4. 9. Real-time interactive visualization aiding pronunciation of English as a second language

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medieteknik (ME)

    Författare :Dibra Dorina; [2013]
    Nyckelord :Second language learning L2 learning ; Technology enhanced language learning TELL ; Computer Aided Language Learning CALL ; Visualization of sound wave; highlighting syllables; pronunciation teaching; visualization of pronunciation; Web Audio API;

    Sammanfattning : Computer assisted language learning (CALL) comprises a wide range of information technologies that aim to broaden the context of teaching by getting advantages of IT. For example, a few efforts have been put on including a combination of voice and its visual representation for language learning, and some studies are reporting positive outcomes. LÄS MER

  5. 10. Exploring the diffusion of e-learning : general and enabling guidelines for implementation of computer-aided teaching in developing countries.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Olof Blom; Daniel Salomonsson; [2012]
    Nyckelord :e-learning; computer-aided teaching; diffusion; guidelines; ICT; developing countries; rural areas;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to create guidelines regarding effective diffusion of elearningto and within developing countries. Another aim of the study was to identifychallenges and problems related to the diffusion of e-learning, as well as identifying whatcharacterizes a successful ICT diffusion project. LÄS MER