Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Motiv bakom spårvägssatsningen i Lund
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie har undersökt spårvägsprojektet i Lund utifrån fokuset platsmarknadsföring, tillgänglighet, tillväxt och hållbar utveckling. Den har även fokuserat på motiven bakom spårvägen. Studien gör detta genom en kvalitativ forskningsmetod, där en textanalys har utförts av Lunds kommuns planeringsdokument. LÄS MER
2. From Streaming to Evoking That Extra Feeling
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study aims to investigate how brand extensions within streaming services affect consumers’ attitudes and emotional attachment to the parent brand. Beyond fit and quality, we provide an explanation of the connection between brand extensions, emotional attachment, and consumer attitude. LÄS MER
3. Imagining the Metaverse Worlds : The Perspectives of Meta and Indonesians
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : On October 28, 2021, Mark Zuckerberg announced the rebranding of Facebook to Meta through a keynote video uploaded on Meta’s official YouTube channel. The keynote video contains Meta’s new vision to build an immersive extended reality world called metaverse. However, the idea of the metaverse is contested. LÄS MER
4. Cost transparency & storytelling : How fashion companies disclose cost transparency information and use it as a storytelling tool
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background: Consumers are aware of and care for the environment, which has led to a need for transparent and sustainable fashion products. This results in that companies need to create transparent and sustainable communication strategies to gain the consumers’ trust. LÄS MER
5. Hur reagerar unga vuxna på individanpassad marknadsföring via sociala medier? Fokus Instagram Vilka rekommendationer kan företag erhålla?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Hur reagerar unga vuxna på individanpassad marknadsföring via sociala medier? Fokus Instagram. Vilka rekommendationer kan företag erhålla? Seminariedatum: 16:onde januari 2020 Kurs: Kandidatuppsats marknadsföring FEKH29 Författare: Julia Svärd Axelsson, Johan Magnusson och Julia Lundin Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Sociala medier, marknadsföring, personlig integritet, individanpassad marknadsföring, unga vuxna & reaktioner. LÄS MER