Sökning: "concept-driven"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet concept-driven.

  1. 1. Bodies in Smartwatches : Embodied Data and Augmented Experiences in Self-Tracking Runners

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Madelene Logren; [2023]
    Nyckelord :datafication; human-technology relations; postphenomenology; quantified self; self-tracking; smartwatches;

    Sammanfattning : This thesis investigates the relation between human and smartwatch by exploring the experiences of four Swedish long-distance runners who use digital technology to self-track their running activities. By examining the participating runners’ use of their smartwatches and smartwatch data as postphenomenological human-technology relations (Ihde, 1990), this thesis offers a perspective on the use of wearable self-tracking technology as augmenting human experience through digital data. LÄS MER

  2. 2. The Technology for a Fruitful Future? : Analysing UN Policies on Blockchain for Sustainable Development

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Niklas Franz; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This Thesis evaluates the relationship between how the United Nations position themselves to utilizing Blockchain Technology for Sustainable Development and human capabilities. Specifically, a human-centric lens with the Capability Approach is applied. LÄS MER

  3. 3. Augmented reality and gamification in higher education : Designing mobile interaction to enhance students’ intrinsic motivation and learning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Vilma Erlandsson; Elsa Ivarson; [2021]
    Nyckelord :augmented reality; gamification; higher education; course literature; concept-driven design research; förstärkt verklighet; spelifiering; högre utbildning; kurslitteratur; konceptdriven designforskning;

    Sammanfattning : The emergence of augmented reality (AR) and gamification in higher education has gained significant relevance by virtue of their demonstrated usefulness in learning spaces. Prior research has examined these technologies separately and shown promising results, but less is known about the impact of combining AR and gamification in higher education. LÄS MER

  4. 4. Battling misinformation with a graphic interface : exploring navigation through video to support digital vigilantists

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Anton Dahlström; Victor Sandino; [2021]
    Nyckelord :Digital vigilantism; Design; Social media; Video interaction; Digital vigilantism; Design; Sociala media; Videointeraktion;

    Sammanfattning : Digital vigilantism är ett fenomen som växer och blir mer och mer populärt (Chia, 2018; Yardley, Lynes, Wilson, & Kelly, 2016). Digitala vigilantister har under ett flertal tillfällen misslyckats i att korrekt identifiera både förövare och offer i händelser som omger socialt oönskade handlingar (Trottier, 2016; Yardley et al. LÄS MER

  5. 5. Hur vår sinnesstämningen påverkas av ett förstärkt ljudlandskap : En konceptdriven undersökning av hur en användarupplevelse skulle kunna designas för att öka kontakten med vår nära omgivning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Elin Nyström; [2021]
    Nyckelord :Affect; senses; mood; embodiment interactions; augmented reality; soundscape; sonification; user experience; Affekt; sinnesstämning; förkroppsligande interaktioner; augmented reality; Ljudlandskap; sonifikation; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Nyfikenhet och känsla av att kontakt med vår omgivning är viktigt för vårt välbefinnande. Däremot bidrar kombinationen av att vara hemmablind och mobiltelefonens tjuvande av vår uppmärksamhet till att vi distanserar än mer från den. LÄS MER