Sökning: "confessional"
Visar resultat 6 - 10 av 87 uppsatser innehållade ordet confessional.
6. Can secular practice and education revive interest in religion in secular Sweden? : A study on the impact of secularism on religious education in Sweden
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Abstract: The thesis shows that there are no religious barriers in Sweden. It is entirely possible to teach religion in a secular way. LÄS MER
7. Den icke-konfessionella religionsundervisningen : En intervjustudie om gymnasielärares upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : This thesis examines non-confessional religious education and upper secondary school teachers' experiences in this context. The purpose of the study is to explore how five teachers in five different upper secondary schools in Sweden interpret and implement non-confessional principles in teaching religious studies in today's society. LÄS MER
8. Nationer inom den misslyckade staten Libanon : ”En fallstudie av den omfattande sekterismen i Libanon och hur den kan reduceras”.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Since the arrangement of the National pact of Lebanon, in 1943, the country has been struggling with high sectarianism. In 1975 a civil war started, due to the small confrontations that occurred between Muslims and Christians in the country. The main cause of the war was an identity dispute among other things. LÄS MER
9. De skilda upplevelserna av icke-konfessionalitet : Lärares perspektiv på icke-konfessionalitet i utbildningen i svenska kommunala grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare ser på konfessionalitet i utbildningen i svensk kommunal grundskola samt hur de tolkar det som står i skollagen med en icke-konfessionell skola. Med utgångspunkt i skolans styrdokument och forskning om icke-konfessionalitet, har vi utformat frågeformulär som aktiva lärare på grundskolan svarat på för att få fram empirin. LÄS MER
10. “Every Time You Call Me Crazy I Get More Crazy”: Sylvia Plath, Taylor Swift, and Confessional Performances
Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – MediaSammanfattning : This thesis explores the works and personas of Sylvia Plath and Taylor Swift and analyses the popular conflations of their real lives and their works. Jon Helt Haarder’s theory of biographical performativity is introduced to analyse the threshold aesthetics between reality and art and investigate the feedback loops between oeuvres andlives as well as the interpretation of these in the public sphere. LÄS MER