Sökning: "confidence level"

Visar resultat 1 - 5 av 559 uppsatser innehållade orden confidence level.

  1. 1. Avoiding Uncertainty in the Aftermath of Ghosting: The Role of Need for Closure and Age

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Wilma Arvidsson; Linnea Flygfors; [2024-02-20]
    Nyckelord :Ghosting; Uncertainty; avoidance;

    Sammanfattning : With the rise of online dating, ghosting—a strategy to end a relationship without explanation—has become a prominent aspect of the modern dating scene. Because of the uncertainty this strategy entails for the ghostee, different individuals might react in different ways due to their individual level of need for closure (NFC). LÄS MER

  2. 2. Medlemmarnas värderingar i ett lantbrukskooperativ : en studie om medlemmarnas upplevda värde i förhållande till ålder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlotte Alicia Möller; Märta Wässman; [2024]
    Nyckelord :kooperativ; upplevt värde; medlemskap; lantbrukskooperativ; mänskliga värderingar;

    Sammanfattning : Sverige har idag omkring 1,2 miljoner företag varav drygt 58 000 klassas som jordbruksföretag. Sedan år 1990 har antalet jordbruksföretag i Sverige minskat med 40 %, vilket delvis kan förklaras av den produktionsförändring som sker samt pressade priser på bland annat insatsvaror. LÄS MER

  3. 3. Ungas läsning. En logistisk regressionsanalys av hur socioekonomi och födelseland påverkar läsningen bland unga

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Vanessa Sevedag; [2024]
    Nyckelord :läsning; unga; socioekonomi; födelseland; föräldrars utbildningsnivå; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Previous reports and studies have found that gender, socioeconomic status, migration background and education are important factors in explaining reading amongst young people. A previous report from the Swedish Agency for Youth and Civil Society indicate that there are differences in reading depending on gender and birth country using confidence intervals. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER

  5. 5. Exploring competency needs of an innovation leader - A qualitative study capturing the perspectives of innovation management practitioners on competencies and personal certificati

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Martina Eliasson; Erica Eklind; [2023-07-19]
    Nyckelord :Innovation Leaders; Innovation Management Professionals; Theoretical Framework of Competencies for Innovation Leaders; Personal Certification;

    Sammanfattning : The innovation management profession is maturing, and standards and procedures for best practices are needed. Further, the current literature underscores the vitality of understanding the necessary knowledge and skills essential within the profession for continued development, and certifications for innovation management professionals are addressed as a possible way of providing standards to the profession. LÄS MER