Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 155 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Samhällskunskapsämnets utveckling : En ämnesplansstudie i samhällskunskapsämnet med inriktning mot gymnasial nivå

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Maja Eliasson; [2024]
    Nyckelord :Curriculum; Social Science Education; Sweden; syllabus; development;

    Sammanfattning : This study focuses on Swedish social science education and the syllabus development over time. The study explores the social studies subject’s syllabus from 1965 to 2011; it aims to review the subject’s development in relation to the curriculum. LÄS MER

  2. 2. I vilka syften genomför lärare laborationer i biologi? En studie utifrån hel- och halvklasslaborationer i undervisningen

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Moa Eneroth; [2023-06-12]
    Nyckelord :Laborationer; helklass; halvklass; organisation; biologi;

    Sammanfattning : Labs form part of the curriculum for the biology subject in grades 7 to 9 at upper secondary school and are an important element of biology teaching. The previous research that I have examined in connection with the study shows that teachers carry out laboratories for several different purposes. LÄS MER

  3. 3. Surfplattor i förskolan : Förskollärares upplevelser kring surfplattan och hur blir digital litteracitet synlig i undervisningen?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Isabella Karlsson Gonzalez; Natalie Jensen; [2023]
    Nyckelord :Digital literacy; hermeneutics; preschools teachers approach; tablet; digitization; Digital litteracitet; hermeneutik; förskola; förskollärare; förhållningssätt; surfplattan; digitalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen sker i snabb takt i samhället vilket gör att frågan om förskolans verksamhet och förskollärare följer med i utvecklingen. 2018 var året då digitaliseringen trädde in i förskolans läroplan och numera är surfplattan ett verktyg som används både i det egna arbetet och i undervisningen. LÄS MER

  4. 4. Turning the tide on marine biodiversity loss: How Swedish coastal cities are leveraging citizen interaction to improve conservation outcomes

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Martine Deinum; [2023]
    Nyckelord :Marine spatial planning; urban planning; blue space; program theory; citizen interaction; coastal conservation; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Rapid coastal urbanization and declining marine biodiversity rates are complex problems that require broad, integrated sets of solutions. Although isolating nature from human impact prevails as the standard conservation approach, social-ecological systems require more holistic solutions. LÄS MER

  5. 5. Effects on EFL Students’ Motivation and Development using Formative Assessment

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nora Asllani; Rahmana Kosuta; [2023]
    Nyckelord :Formative assessment; Student motivation; Student development; Second language acquisition; EFL; Upper secondary school;

    Sammanfattning : In recent years, research has been done on formative assessment and its connection to student motivation and development, showing both benefits and disadvantages of using the practice. This study investigates further how formative assessment affects students’ motivation and language development in an EFL (English as a foreign language) context, and the possibilities of implementing formative assessment in Swedish upper secondary classrooms. LÄS MER