Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 647 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Staging Areopagitica : A report on what theater can borrow from courthouses to strengthen its civic function as an instrument of truth

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Arkitekthögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Mohammed Selander; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Throughout the report, I argue for the virtues of allowing the contentious fictional narratives of poetry, theatre and myth to take place in the public's consciousness. In an attempt to deal with the spread of misinformation, societies have tended to favor censorship, which only deals with a symptom at the cost of the public's critical thinking. LÄS MER

  2. 2. Is Searle a Property Dualist?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Filosofiska institutionen

    Författare :Felix Schröder; [2019]
    Nyckelord :John Searle; biological naturalism; reduction; consciousness; property dualism; mental causation; causality; physicalism; philosophy of mind; epiphenomenalism; overdetermination;

    Sammanfattning : It has often been argued that John Searle’s theory of mind, biological naturalism, due to its commitment to mental irreducibility amounts to no more than disguised property dualism. I suggest that a thorough analysis of Searle’s somewhat unusual views on the nature of reduction reveals this irreducibility to be not a metaphysical relation between mental properties and physical but one concerned only with the semantics of the respective terms used to refer to these. LÄS MER

  3. 3. Historiemedvetande : Broar måste slås; mellan nu, då och sedan

    M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Peter Ekdal; Anders Giselsson; [2019]
    Nyckelord :Historiemedvetande; historiemedvetenhet; grundskolan årskurs 4-6; historia; historiedidaktik;

    Sammanfattning : Meningen med vårt arbete är att först bringa klarhet i begreppet historiemedvetande, dess historiska framväxt, definition och didaktiska möjligheter. Därefter vill vi undersöka huruvida lärare inom ämnet historia i grundskolan årskurs 4-6 förstår och använder sig av begreppet som ett syfte. LÄS MER

  4. 4. VAD SKA VI HA HISTORIA TILL? -Om gymnasielärares intentioner med sin undervisning kring kunskapsområdet mellankrigstiden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Gabriel Hällqvist; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine what intentions teachers in history have with their teaching about the Interwar period, approximately the years from 1920 to 1939. This was done with five interviews. LÄS MER

  5. 5. MeToo – rättfärdigad civil olydnad? : En idékritisk fallstudie av MeToo-rörelsens uthängningar utifrån kontraktsteori och feminism

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Lovisa Hörnell; [2019]
    Nyckelord :MeToo; uthängningar; kontraktsteori; feminism; civil olydnad; John Rawls; Ronald Dworkin;

    Sammanfattning : The study examines if methods used by MeToo-movement can be justified as civil disobedience, using contract theories formulated by John Rawls and Ronald Dworkin. The study aims at two things. Firstly, to explore the justification of public accusations in order to give new perspectives on the contemporary debate on the Swedish MeToo-movement. LÄS MER