Sökning: "consumer club"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden consumer club.
1. Football Clubs’ Supporters and Human Rights - A Social Identity and Consumer Culture Perspective
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Following football and attending games is a popular practice in the world and in Sweden. Accordingly, a lot of people establish an identity with their supportership to a club which indicates the importance of football clubs in these people's lives. LÄS MER
2. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER
3. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar. Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER
4. The Privacy Club : An exploratory study of the privacy paradox in digital loyalty programs
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Digital loyalty programs collect extensive personal data, but literature has so far neglected the aspect of privacy concerns within the programs. The privacy paradox denotes the contradictory behavior amongst consumers stating privacy risk beliefs and actual behavior. LÄS MER
5. Så många som möjligt, så länge som möjligt : En kvalitativ studie om hur idrottsföreningar arbetar med att behålla barn och ungdomar i idrotten
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Föreningsidrott för barn- och ungdomar har visat sig ge upphov till en rad både fysiska ochpsykiska fördelar. Vidare har Riksidrottsförbundet uttryckt att den svenska idrottsrörelsenskall kännetecknas av “så många som möjligt, så länge som möjligt i en sån bra verksamhetsom möjligt”. LÄS MER