Sökning: "consumer ethics"

Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden consumer ethics.

  1. 1. Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Bengtsson; Lisa Hägglund; [2024-02-12]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategier; onlinecasino; konsumentbeteenden;

    Sammanfattning : This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry, focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers, raising significant ethical and social issues. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  3. 3. Sustainability priorities of Swedish companies: an analysis of materiality matrixes

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Yegana Abbaszade; [2023]
    Nyckelord :banking; capital goods; consumption items; daily items; material; investment;

    Sammanfattning : In this study, I used quantitative content analysis to analyze the materiality matrixes of sustainability reports to identify the sustainability priorities of major companies in Sweden. I focus on the 131 largest listed companies in the country within six industries: material, consumer goods, capital goods, daily goods, banks, and investment companies. LÄS MER

  4. 4. “The Unveiling of Consumer Perceptions” A qualitative study on how consumers view racial representation by iconic brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nazerath Sithara Novak; Josephine Hannah Palmeholt-Letchumanan; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis examines how consumers perceive race representation by iconic brands, aiming to bridge the knowledge gap in the areas of cultural branding, consumer culture, and ethics withi sustainability. Currently, there is limited research on the intersection of cultural branding and ethics within sustainability, particularly regarding racial representation. LÄS MER

  5. 5. Do consumers trust it? : Exploring consumers trust in artificial intelligence personalization

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ebba Viberg; Louise Halldén; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; personalization; Artificial Intelligence personalization; consumer trust; integrity; ethics; acceptance; marketing;

    Sammanfattning : Background: Artificial intelligence (AI) personalization approaches can increasingly be seen used in society today from businesses using it to analyze the behavior of their consumers to consumers using it to find for example jobs that match their persona. AI personalization delivers unique messages to an individual based on their previous data to improve the consumer experience. LÄS MER