Sökning: "consumer goods strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden consumer goods strategy.

  1. 1. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Karin Gåsste; Antara Islam; [2023-07-03]
    Nyckelord :customer lifetime value; customer loyalty; customer relationship management; omnichannel; online store; physical store; Swedish home and consumer electronics retail;

    Sammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER

  2. 2. Regleringen av digitala avtalsobjekt i konsumentköplagen : Med fokus på tillhandahållanden av digitalt innehåll och digitala tjänster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ejah Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Consumer Services Act; DSM-strategy; digital content; digital services; supplied on tangible medium; goods with digital elements.; Konsumentskydd; konsumentköplag; digitala avtalsobjekt; digitaldirektivet; DSM-strategin; digitalt innehåll; digitala tjänster.;

    Sammanfattning : This thesis describes the new regulation of digital products in the Consumer Services Act (2022:260). The essay focuses specifically on the supply of digital content and digital services which derive from an EU-directive 2019/770 (henceforth The Digital Content Directive). LÄS MER

  3. 3. Optimizing within the Supply Chain: A Mathematical Model for Inventory Optimization with respect to Demand Planning

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :William Bork; Martynas Giedraitis; [2023]
    Nyckelord :Inventory model; ”Fast Moving Consumer Goods-company” FMCG-company ; Reorder point; Order quantity; ”Software as a Service-Company”; EOQ-model; R; Q -model; Forecast; Holt-Winters model; Inventory model; ”Fast Moving Consumer Goods-company” FMCG-company ; Reorder point; Order quantity; ”Software as a Service-Company”; EOQ-model; R; Q -model; Forecast; Holt-Winters model;

    Sammanfattning : This thesis examines how to design a mathematical inventory model for a ”Fast Moving Consumer Goods”-company (FMCG-company), which determines the optimal reorder point and order quantity such that the average inventory cost is minimized. The thesis was made in collaboration with a ”Software as a Service”- company which provided the data containing information about the products and inventory management of one of their customers, a FMCG-company. LÄS MER

  4. 4. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Beyond Borders: The Ability of FMCG Companies Leveraging their Internal Capabilities Internationally

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olli Autere; Jacob Sandnes; [2023]
    Nyckelord :Internationalization; Internal capabilities; go-to-market strategy; External factors; product success; Business and Economics;

    Sammanfattning : The advent of globalization has emphasized the importance of effective internationalization strategies for Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) companies. This research seeks to explore the internal capabilities of FMCG firms, examining how they can be refined, developed, and utilized for more effective internationalization. LÄS MER