Sökning: "consumer influence advertisement"

Visar resultat 6 - 10 av 45 uppsatser innehållade orden consumer influence advertisement.

  1. 6. To what extent does ethnic marketing theories apply to multi-ethnic consumers? : A qualitative study examining the impact of the consumer acculturation process on ethnic marketing within a multi-ethnic country (Sweden)

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Albin Hedstål; Ranim Chihabi; Eddy Nganji; [2022]
    Nyckelord :Business administration; International Business;

    Sammanfattning : Ethnic marketing highlights the significance of ethnic and cultural influence on the perception of the advertisement by the end customer. Ethnic marketing has existed for a long time, companies worldwide have been trying to excel at implementing ethnic marketing in an effort to target ethnic minorities. LÄS MER

  2. 7. Reklam kan vara rolig : En studie om humors påverkan på köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Hasp; Manfred Högberg; [2022]
    Nyckelord :video commercial; humor; advertising; purchase intention and comedy marketing; low involvement product.; Videoreklam; humor; marknadsföring; köpintention; humor i marknadsföring; lågengagemangsprodukt;

    Sammanfattning : Titel: Reklam kan vara rolig; en studie om humors påverkan på köpintention Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Christopher Hasp & Manfred Högberg Handledare: Michelle Ryback  Datum: 2022 – Juni  Syfte: Avsikten med arbetet är att undersöka om en tydlig koppling finns mellan uppskattning av humor och köpintention för produkter med låg engagemangsnivå genom användandet av videoreklam.  Metod: I studien har en kvantitativ forskningsmetod med ett deduktivt tillvägagångssätt använts där datainsamling skett i form av en enkätundersökning med totalt 103 besvarande respondenter. LÄS MER

  3. 8. Digital Marketing Influences on Consumer Fashion Product Purchase Decision Through Facebook.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Saiful Islam; [2022]
    Nyckelord :Digital Marketing; social media; Facebook marketing; Fashion product; social network advertisement; Purchase influences; Purchase decision: Bangladesh perspective.;

    Sammanfattning : Consumer purchase decisions is a vital process for online fashion retailers to customers. The Corona pandemic has resulted in more people purchasing through the internet and increase online shopping in Bangladesh than ever before. LÄS MER

  4. 9. Is it too late now to say sorry? : A descriptive research on how brands' responses towards sexism advertisements affect consumers' attitudes.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ellinor Larsson; Lovisa Ferngren; [2021]
    Nyckelord :Sexism advertising; Image repair strategy; denial; evasion of responsibility; reduction of offensives; corrective action; mortification; Attitudes; affect; behaviour; cognition;

    Sammanfattning : Background: Brands that decide to publish sexist advertisements can generate issues for the company, as well as the perception the consumer has of the brand can become negative. This as consumers form attitudes towards the brand’s delivered communication which influence the overall evaluation the consumer has towards the brand. LÄS MER

  5. 10. Executional Greenwashing: The Unseen Attraction to Nature : A qualitative study on Consumers Perception of Advertisement within Fast-Moving Consumer Goods that is ‘Executionally Greenwashed’

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Edwin Panboon; Jean-Philipe Wahlgren; [2021]
    Nyckelord :Executional Greenwashing; Greenwashing; Consumer Psychology; Environmental Concern; Environmental Knowledge; Sincerity; Calmness; Natural; CSN Model;

    Sammanfattning : With society's growing concern of the environmental impact that consumerism has today, consumers are more aware than ever of how their consumption habits affect their surroundings. This study is based on the consumer's journey of choosing products based on their environmental impact and the complications of it. LÄS MER