Sökning: "consumer intrusiveness"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden consumer intrusiveness.

  1. 1. Is sharing really caring? : A qualitative study on targeted ads from a consumer perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Mattias Andersson; Eric Gummesson; [2022]
    Nyckelord :consumer behavior; targeted ads; advertising; privacy; consumer intrusiveness; konsumentbeteende; riktade annonser; marknadsföring; integritet; privatintrång;

    Sammanfattning : Title: Is sharing really caring? Subject: Bachelor thesis in International Marketing, 15hp Authors: Mattias Andersson & Eric Gummesson Keywords: consumer behavior, targeted ads, advertising, privacy, consumer intrusiveness Problem statement: This study looks to provide clarity about consumers' perception of the intrusiveness of a targeted advertisement and their overall behavior in regard to targeted ads. The authors of this look to find out what different factors play a role in a consumer’s mind when they see a perfectly tailored ad made just for them. LÄS MER

  2. 2. Nudging - Mindre är mer : En experimentell studie ur ett konsumentperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sara Moberg; Emma Sardal; [2020]
    Nyckelord :Nudge; nudging; beslutsarkitektur; påträngandegrad; offentlig avsändare; privat avsändare; konsumentattityd; antagande av nudge.;

    Sammanfattning : Nudge syftar till att knuffa individer till att ta val som är i enlighet med deras välmående genom att göra förändringar i den miljö inom vilken individen tar beslut. För att få människor att ta särskilda beslut kan nudge delas in i låg och hög påträngandegrad baserat på hur stor graden av påträngande är på individens autonomi. LÄS MER

  3. 3. The causes and effects of native advertising clutter in social media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gabriel Höglund; Andreas Syvertsson; [2018]
    Nyckelord :Advertising Clutter; Social Media; Native advertising; In-feed ads; Instagram;

    Sammanfattning : Advertising clutter has long been a thorn in the sides of marketers. Amidst the overwhelming amount of advertising messages that consumers are exposed to every day, they struggle to make their own communication efforts stand out. LÄS MER

  4. 4. Andra gången gillt - Hur tidigare användning av personlig information i marknadsföringen påverkar framtida respons till individanpassade erbjudanden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustav Hedström; Rebecca Netteryd; [2017]
    Nyckelord :Personal information; Personalization; Intrusiveness; Direct marketing; Familiarity;

    Sammanfattning : The retail industry is not only about delivering goods to the consumer, it is also about creating value for them. One way is to personalize the offer to every customer, using their personal data in direct marketing to better satisfy the customer need. LÄS MER

  5. 5. Perception of Intrusiveness and Advertising Clutter in a Mobile News Feed - A Comparative Study of Native Advertising and Mobile Display Advertising

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Astrid Berge; Louise Gabrielsson; [2017]
    Nyckelord :Advertising Clutter; Intrusiveness; Mobile Advertising; Native Advertising; Mobile Display Advertising;

    Sammanfattning : The mobile device is quickly becoming one of the most important advertising channels, due to its status as one of the most essential tools in our daily routine. However, mobile advertising is associated with a widespread advertising avoidance, mainly driven by the intrusiveness of ads and advertising clutter. LÄS MER