Sökning: "consumer perspective on a crisis"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden consumer perspective on a crisis.

  1. 1. Development and Application of an End-of-Life Framework

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Blomberg; David Lorang; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As the global climate crisis becomes more urgent, organizations are forced to find ways of reducing their environmental footprint to meet changing climate policies and consumer demands. As the automotive industry is adapting to the shift from internal combustion engines to electrification, as well as the shift from traditional linear business models to circular ones, there is a chance for new actors entering the market to adopt circular business models from their inception, giving them an edge over incumbent firms who have slower adaption times. LÄS MER

  2. 2. Krisen utifrån konsumenternas ögon - En kvalitativ fallstudie om tolkningen av en kris på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Julin Davenius; Lovisa Eles; [2023]
    Nyckelord :kriskommunikation; TikTok; konsumentperspektiv; den retoriska arenan; Framing; tolkning; strategisk kommunikation crisis communication; consumer perspective; the rhetorical arena; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap till forskningsfältet kriskommunikation genom att anamma ett konsumentperspektiv och undersöka hur användare på TikTok kommunicerar om- och tolkar en kris samt de förutsättningar som funnits externt och internt för användarnas kriskommunikation. Konsumentperspektivet syftar till att bidra med förståelse kring hur organisationers kriskommunikation kan anpassas därefter för att bli effektiv. LÄS MER

  3. 3. Reverse Logistics in the Setting of Industry 4.0: A Sustainability Perspective

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Nils Linden; Sophie Persson; Dhannya Rejoice Maliackal; [2023]
    Nyckelord :Industry 4.0; Reverse Logistics; Sustainability; Sustainability Measurements; Manufacturing Companies;

    Sammanfattning : Circularity and sustainability, these are terms that are discussed in many different ways in current research due to the climate crisis. To face the challenges of the climate crisis and new consumer behaviour, the still emerging concept of Industry 4.0 is considered in different ways. LÄS MER

  4. 4. PUTIN ÄTER LIM OCH UTOMJORDINGARNA SER PÅ

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johannes Andersson; Fanny Carlsson; [2022-08-01]
    Nyckelord :Mem; internetmem; kritisk retorikanalys; kvantitativ tematisering; retorik; semiotik; inkongruens; Reddit; satir;

    Sammanfattning : The morning of February the 24th 2022, the world woke up to the news that Russia had invaded its neighboring country Ukraine. After eight years of low-intensity fighting in the Crimean peninsula, Russia conducted a full-scale invasion. The world quickly responded with criticism, condemnation, and harsh sanctions against Russia. LÄS MER

  5. 5. Sustainable Fashion : A Generation Z Perspective

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Madeleine Mahrs; Fanny Berthem; [2022]
    Nyckelord :Sustainable Fashion; Gen Z; Consumer Attitudes; Consumer Behaviour; Theory of Planned Behaviour;

    Sammanfattning : Background: Increased awareness of the climate crisis leads to sustainability becoming moreimportant to many people as the actions made today will have a large impact on futuregenerations. Generation Z is soon to be the largest consumer group globally, where most peopleare interested in implementing sustainable lifestyles. LÄS MER