Sökning: "consuming behaviour"
Visar resultat 21 - 25 av 128 uppsatser innehållade orden consuming behaviour.
21. Validation of efficiency of formal verification methodology for verification closure
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Application Specific Integrated Circuits (ASIC) and Field Programmable Gate Arrays (FPGA) verification is quite a time consuming phase in design flow cycle and it can be done using methodologies such as Universal Verification Methodology (UVM) and formal verification.The UVM methodology is simulation based verification where in the verifier will have to trigger the Design Under Test (DUT) manually by writing sequences which target different features of the DUT and the verification environment can also have verification directives such as assertions to spot design bugs. LÄS MER
22. Ökar risken att drabbas av matförgiftning vid konsumtion av animaliska livsmedel?
Magister-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Förekomsten av matförgiftningar är ett omfattade problem världen över. Förutom att det innebär ett lidande för den som insjuknat och i värsta fall kan leda till döden, orsakar matförgiftningar även samhällsförluster i form av sjukfrånvaro, sjukersättningar, belastning på sjukvården och produktionsbortfall. LÄS MER
23. Compensating for ultrasound frequency attenuation in tissue when determining tissue effective particle size
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknikSammanfattning : Giant cell arteritis is a disease the affects the arteries, for example the temporal artery. When affecting the temporal artery, it can cause serious consequences such as blindness and stroke. The existing methods for diagnosing the disease are invasive, time consuming and costly. LÄS MER
24. GREEN SKEPTICISM : How green intentions can lead to brown choices
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Although much is known about the conscious consumer, very little is known about green advertising. Given the growing attention placed on environmental issues and the heavy reliance of the consuming public on mass media, the dire lack of credibility in green advertising is in a shocking state. LÄS MER
25. Friluftsmänniskor har ryggen fri - En kvalitativ studie om hur konsumenter av friluftskläder förklarar hanteringen av gapet mellan hållbarhetsattityd och konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Hur förklarar konsumenter hanteringen av gapet mellan hållbarhetsattityd och beteende vid konsumtion av friluftskläder? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur konsumenter förklarar och beskriver diskrepansen mellan hållbarhetsattityden och beteendet vid konsumtion av friluftskläder. Vidare belyses detta utifrån teoretiska ramverk gällande hantering av gapet för att tillföra ett mer förklarande perspektiv till fenomenet. LÄS MER