Sökning: "consumption-based emotions"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden consumption-based emotions.

  1. 1. Från hela stöveln till en ynka tå : Om hur gamification kan minska människors klimatavtryck

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lina Rasmusson; Fatima Ståhl; [2023]
    Nyckelord :Gamification; sustainability; sustainable development; qualitative; application; emotions; Gamification; hållbarhet; hållbar utveckling; kvalitativ; applikation; känslor;

    Sammanfattning : Miljöförstöring är en del av jordens befolknings vardag och FN har implementerat 17 globala hållbarhetsmål i strävan mot en hållbar framtid. AWorld-applicationen har tillsammans med FN som mål att öka medvetenheten kring varje individs klimatavtryck och stödja individen i att leva hållbart. LÄS MER

  2. 2. "WOW. FOR VOLVO" : cognition and affect combining forces to measure the immeasurable

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Philip Wockatz; [2009]
    Nyckelord :wow effect; satisfaction; cognition; affect; total experience; consumer; consumption; postpurchase; prepurchase; delighted terrible scale; expectancy disconfirmation model; five-factor model; NEO-FFI; PANAS; the Positive and Negative Affect Schedule; Volvo; the Volvo Car Corporation; consumption-based emotions; LOV2;

    Sammanfattning : How can an experience have such an impact that it can be described with the words “wow effect”? Though not a scientific term, it is often used vividly in the business world as an aspirational goal. The purpose of this thesis was to explore the structure behind positive experiences that lead to a so-called “wow effect” by combining cognitive theories and consumption-based emotion theories to create a method for assessing satisfaction in postpurchase experience. LÄS MER