Sökning: "contemplative education"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden contemplative education.

  1. 1. ‘Out of your Mind’: The Embodied Pedagogy of Social Presencing Theater for Sustainability

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Emmy Pater; Lea Keim; Priska Lang; [2022]
    Nyckelord :Social Presencing Theater; Education for Sustainable Development; Contemplative Pedagogy; Embodied Learning; Sustainability Leadership; Strategic Sustainable Development;

    Sammanfattning : In order to address complex challenges and bring about transformations, change agents need to possess the necessary capacities. Contemplative pedagogies such as Social Presencing Theater (SPT) may play a crucial role in developing such capacities. LÄS MER

  2. 2. An experimental phenomenological study of a systems thinking & contemplative education approach to teaching climate change in educational settings.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/Humanekologi

    Författare :Josephine Lau Jessen; [2022]
    Nyckelord :experimental phenomenology; systems thinking; contemplative education; climate change education; leverage points.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Educational systems constantly shape and rebuild our lives. Faced with the urgency of climate change, the development of knowledge by students about the climate crisis and their own role in global systems is critically important to prepare them for their future lives as global citizens and decision makers. LÄS MER

  3. 3. Kontemplation i skolan : Ett pedagogiskt verktyg för lärande och stressreducering?

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Arash Sarahang; Mikael Berggren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet är att undersöka hur kontemplativa förhållningssätt kan integreras i skolan för att delsgynna inlärning, dels för att stärka elevernas psykiska hälsa. På vilket sätt kan ett kontemplativt förhållningssätt vara kopplat till elevers hälsa? På vilket sätt kan ett kontemplativt förhållningssätt vara kopplat till elevers lärande? På vilket sätt kan ett kontemplativt förhållningssätt implementeras i skolan iallmänhet och i idrott och hälsa i synnerhet? Metod Studien har utförts med en kvalitativ ansats där en forskare, två utbildningsansvariga personeri en organisation och två lärare intervjuades enligt en semistrukturerad modell. LÄS MER

  4. 4. Contemplative Practices in Higher Education for Sustainable Development : An exploration of their role for moving society towards sustainability

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Roberta Domingues; Esther Zimmer; Haley Mah; Charlotte Freudenberg; [2020]
    Nyckelord :Contemplative Practices; Higher Education for Sustainable Development; Inner Transformation; Sustainability Leadership; Strategic Sustainable Development;

    Sammanfattning : In order for future sustainability leaders to stand a chance at tackling the sustainability challenge, they need to be skilled and capable enough to cope with them. Higher education for sustainable development (HESD) plays a crucial role in developing sustainability leaders. LÄS MER