Sökning: "contemporary art"

Visar resultat 21 - 25 av 422 uppsatser innehållade orden contemporary art.

  1. 21. Fashioning the Art Gallery : Illusion, Commodity and Death in Martin Margiela at Lafayette Anticipations; A Digital Study of Interdisciplinary Artistic Practices

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Jacob Varnauskas; [2023]
    Nyckelord :Martin Margiela; Lafayette Anticipations; Exhibition Studies; Performance Studies; Walter Benjamin; Nicolas Bourriaud; Contemporary Art; Visual Art; Interdisciplinary Art; Fashion Theory; Creative Practice; Artistic Practice; Digital Art History; Art History; Postproduction; Commodifying the Body; Appropriation of Forms; Ready-made; Pop Art; Dadaism; Memento Mori; Vanitas;

    Sammanfattning : A study of the shift within the practice of Martin Margiela's creative practice based on his solo exhibition at Lafayette Anticipations from Oct. 20 to Jan. 2 2022 in Paris, France. LÄS MER

  2. 22. Not just an object : Representation, disruption, and intention in contemporary art using human remains

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Frida Mård; [2023]
    Nyckelord :Human remains; representation; contemporary art; disruption; material; intention; bodies; proper care; subject object; self;

    Sammanfattning : This essay explores the instances in which human remains were used as material for contemporary artworks. Partly, the aim of the research is to find out why these materials are used and why it is important for the intended purpose of the artist that they do so. LÄS MER

  3. 23. Att väva samman ett moderskap : Gestaltandet av modern och moderskapet i Hannah Ryggens vävar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Ebba Liwendahl; [2023]
    Nyckelord :Art history; Flemish tapestry; weaving; Hannah Ryggen; motherhood; gender; Norwegian textile art; modernism; Flamskväv; vävning; Hannah Ryggen; moderskap; genus; norsk textilkonst; modernism;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to examine how the Norwegian textile artist Hannah Ryggen depicts the mother and the motherhood in her tapestries. The study also investigates how the view of the depicted mother can be interpreted. The analyses are performed using Erwin Panofskys three-step analysis from a gender theoretical perspective. LÄS MER

  4. 24. Vantar av läder från det svenska örlogsskeppet Vasa 1628 : Arbete och materiell kultur i en maritim kontext

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Emil Lagerquist; [2023]
    Nyckelord :Leather mittens; early modern; marine archaeology; shipwreck; warship; Vasa; craft history; leatherwork; shoemaking; cobblers; tanners; maritime labour; material culture; sailors; 17th century; Swedish Marine; museum archaeology;

    Sammanfattning : The collections of the Vasa Museum in Stockholm Sweden not only include the world’s only complete 17th century warship, the famous Vasa who sank on her maiden voyage outside Stockholm in the summer of 1628, but also a unique and extensive collection of dress artifacts, fragments from clothes in textile and leather recovered during the excavation of the ship. This study aims to present historical narratives about the labour, knowledge of craft and everyday life of the ship’s crew by analysing leather mittens and other types of artifacts related to the work on board as material culture, aided by early modern Dutch depictions in art showing work being done on large ships contemporary with Vasa. LÄS MER

  5. 25. I dialog med världen : En praktiknära studie om kritiska och utforskande förhållningssätt i Bild åk 9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Moien Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Critical and exploratory; relational epistemology; sociocultural theory; contemporary art.; Kritisk och utforskande; relationell kunskapssyn; sociokulturell teori; samtidskonst.;

    Sammanfattning : Traditionellt har fokus i bildundervisningen varit att eleverna ska lära sig tekniska färdigheter, vilket kan leda till att de sociala och subjektiva aspekterna förbises. Samtidigt glöms elevernas förmåga att utforska och tänka kritiskt bort, vilket minskar den sociala interaktionen i klassrummet och hindrar eleverna från att fördjupa sin förståelse och insikt i viktiga samhällsfrågor genom diskussioner och dialog med varandra som ett kollektivt samarbete i klassrummet. LÄS MER