Sökning: "content marketing ica"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden content marketing ica.
1. Choice editing for sustainable development : consumer attitudes toward food retailers limiting food choices
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Society is facing significant challenges in transforming to a sustainable food system where healthy food is provided, while reducing the negative environmental impact. Yet, it is debatable whose responsibility it is to provide healthy, environmentally friendly food from sustainable food systems. LÄS MER
2. Är en omtyckt reklam synonymt med en lyckad marknadsföring? : En komparativ analys som undersöker hur reklamfilmer från ICA och dess kampanjvaror uppfattas
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : När efterträdaren till Sveriges mest kända och folkkära reklamroll skulle avslöjas satt svenska folket bänkade framför tv:n och väntade ivrigt på vem som skulle bli den nya ICA-Stig. Filmernas omtyckta karaktärer och skådespelare har kommit och gått i snart tjugo år och ändå lyckas reklamfilmerna bevara tittarnas intresse. LÄS MER
3. Vi ska visa dig vad du känner - En kvalitativ studie om emotionell marknadsföring och reklamfilmers påverkan
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Reklamfilmer berör konsumenter på olika sätt. De kan informera, irritera och rörakonsumenten till tårar. Denna studie undersöker hur fyra emotionella reklamfilmer frånGoogle, Nike, Ikea och Ica påverkar konsumenter. LÄS MER
4. Lev ett grönt år med ICA och surfa Com Hem style : En kvalitativ studie om hur Com Hem och ICA förmedlar innehållet i TV-reklamen till TV-tittaren
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Television advertising has many different tasks. Some aims primarily to entertain while some companies use TV advertising to promote their brand and products. However, television advertising may be misleading. The message of the TV commercial konsekvent disappears with all the content in a TV commercial. LÄS MER
5. Content - From Selling to Helping : A case study of how ICA's content marketing efforts can assist the consumers' consumption practices
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : As a response to the increase in selective attention and to the changing marketing landscape, a marketing trend has emerged whereby marketers have acknowledged the importance of moving from selling to helping the consumer. This trend is called content marketing, and although it is growing in importance, there is a lack of research within the field as existing literature merely aims to explain what it is, and thus, does not create an in-depth understanding of the phenomenon in relation to the consumer. LÄS MER